Daniel Ricciardo visszautasított egy olyan szerződést a Red Bullnál, amellyel akkora fizetést kapott volna, mint Max Verstappen. Ezt Christian Horner csapatfőnök árulta el.
Ricciardo kilépett a Red Bulltól, hogy 2019-re a Renault-hoz igazoljon, most pedig új részletek derültek ki ezzel kapcsolatban, amelyek még megdöbbentőbbé teszik a döntését.
A csapatfőnök Horner elmesélte, hogy a Red Bull alapítója, Dietrich Mateschitz személyesen hagyta jóvá Ricciardo fizetését, ami megegyezett azzal a 10 millió dolláros éves fizetéssel, amit állítólag akkor már a csapat feltörekvő sztárjának, Verstappennek fizettek.
Horner az Eff Won with DRS podcastnek beszélt erről.
„Az Osztrák Nagydíj előtt beszéltem Dietrich tulajdonosunkkal, és azt mondtam neki: ‘marginálisnak tűnik a helyzet Daniellel, nem tudnál felé egy kis szeretetet mutatni? Helmut nagyon Max-párti, ha ki tudnád ensúlyozni…’.”
„Azt mondta: ‘Igen, nem probléma’.”
„Felvitte őt az emeletre, és jóval több mint egy órán át voltak távol. Arra gondoltam, hogy ‘basszus!'”
„Mosolyogva bukkantak elő. Megkérdeztem hogy ment.”
„Dietrich azt mondta: ‘Igen, semmi gond, még csak nem is kérdeztem’.”
„Megkérdeztem: ‘Miben állapodtatok meg?’.”
„Azt mondta: ‘Csak annyit adunk neki, amennyit Max kap…’.”
„Erre én: ‘Hűha, tudod te, mennyit fizetünk Maxnek?'”
„Azt mondta: ‘Nem, mennyit fizetünk Max-nek?'”
„Megadtam neki a számot, mire ő: ‘Ki a f*** ment bele ebbe?'”
„Azt mondtam: ‘Te voltál!'”
„Erre ő: ‘Ez rengeteg pénz… ő egy nagyszerű fickó [Ricciardo], csináljuk meg! Adjunk neki ugyanolyan szerződést, mint Maxnek’.”
„Az ügynöke akkoriban nyilvánvalóan átugrotta a karikákat. Kétéves szerződésről volt szó.”
„Aztán elmentünk Németországba a versenyre, és a motorja felrobbant. Akkoriban a motor volt a nagy probléma, folyamatosan cserbenhagyta.”
„Elmentünk Magyarországra, és rendeztük a papírmunkát. Az ügynöke odajött hozzám, és azt mondta: ‘Daniel ideges a motorhelyzet miatt – egy évet fog csak aláírni’.”
„Azt mondtam: ‘Nem erről beszéltünk, mert hat hónap múlva ugyanezt fogjuk megbeszélni’.”
„Emlékszem, hogy visszament Dietrichhez. Ő azt mondta: ‘ez a kapcsolatokról szól, nem a szerződések hosszáról, adjunk neki egy évet’.”
„Ezen a ponton mindent megkapott, amit akart.”
„Aztán a magyar futam után tesztelt nekünk. [Az ügynöke azt mondta], hogy hétfőn aláírja a papírokat. Aztán hétfőn elment… Kezdtem patkányszagot érezni.”
„Az ember azt hitte volna, hogy siet, hogy aláírja ezt a szerződést.”
„Nem írta alá, mielőtt kedd reggel beült az autóba. Aztán ebédidőben írta volna alá, de ez nem történt meg…”
„Felhívott engem. Ott voltam a kocsiban. Geri [Horner felesége] velem volt a kocsiban. Éppen leszállt a repülőgépről, és LA-ben volt. Azt mondta: ‘Nem fogom aláírni a szerződést, egy másik szerződést fogok aláírni’.”
„Azt mondtam: ‘Hűha, oké. A Mercedes vagy a Ferrari van nálad?'”
„Azt mondta: ‘Nem, a Renault-hoz fogok aláírni’.”
„A motor, amelyik épp most hagyta cserben! Danielnek van humorérzéke, én pedig meg voltam győződve arról, hogy csak hülyéskedik.”
„Tíz perc múlva meggyőzött, hogy a Renault-hoz megy. Kiábrándító volt.”
Ricciardo két évet töltött a Renault-nál, majd kettőt a McLarennél, mielőtt idén év elején tartalékversenyzőként újra csatlakozott a Red Bull családhoz. Aztán a szezon közepén gyorsan a fiókcsapatuk, az AlphaTauri teljes munkaidős versenyzőjévé vált, az alulteljesítő Nyck de Vries helyén.
A pletykák pedig továbbra is arról szólnak, hogy Ricciardo 2025-ben ismét megszerezheti a Red Bull ülését Verstappen mellett. Bár már jó eséllyel nem kapna akkora fizetést, mint Verstappen.
Ricciardo szerint nem szabad hagyni, hogy elérhetetlenné váljon az F1 az „átlagemberek” számára