Bár a „Ferrari” című film elsősorban magáról Enzo Ferrariról, mint emberről szól, azért nem elhanyagolható az azonos márkanevű autók szerepeltetése sem.
Egy a Vanity Fairben megjelent riportból az is kiderült, hogy a filmhez replikaként megalkotni az összetörésre ítélt egykori autók rendkívüli kihívást jelentett.
Danny Triphook, aki a filmben megjelenő járművekért felelt, végül 393 járművet szerzett be a filmhez, „egy olyan hordát, amelyhez saját, hasonló méretű közlekedési infrastruktúrára volt szükség. A biztosítás miatt nem tudtuk ezeket az utakon vezetni, hogy a forgatásra vigyük őket. Így 333 autószállítót kellett használnunk”.
Triphook a Ferrari Classiche, a márka saját archívumának és restaurálási létesítményének szolgáltatásait vette igénybe. Ők segítettek ellenőrizni, hogy mely gyári járművek közlekedhettek az utakon és a pályákon 1957-ben, amikor a film játszódik. A cikk szerzője, Brett Berk szerint jelentős gyűjtők is segítségére voltak, akik beleegyeztek, hogy kölcsönadják neki járműveiket.
A film készítői a Carrozzeria Campanát is bevonták, egy 76 éves, családi tulajdonban lévő autóipari gyártó- és restaurálóműhelyt Modenában, a Ferrari és a Maserati székhelyének közelében.
„Felkérték őket, hogy építsenek kilenc replikát a filmhez: három Ferrari 355 S-t, két Ferrari 315 S-t, két Ferrari 801 F1-et és két Maserati 450S-t” – olvasható a cikkben.
A karosszériákat digitálisan szkennelték be.
Néhányat üvegszálból rekonstruáltak, majd később fémből építették újra az ütközéses jelenetekhez.
„Mert amikor Michaelnek [Mann, a rendező] szüksége volt egy összetört autóra, a megfelelő ütközést akarta látni” – magyarázza Rita Campana, a Carrozzeria Campana alapítójának unokája. „Ha egy üvegszálas autóval ütközik, csak az üvegszál repedését látjuk. Nem úgy törik össze, mint egy alumínium autó.”
Egy autóversenyzésről szóló filmben a hanghatásoknak is kulcsfontosságú szerepük van, és Mann az autók hangját is hitelesen akarta átadni a fékezéstől kezdve, a kanyarodáson át. Ennek érdekében alaposan bemikrofonozták az autókat.
„Volt egy pár a motortérben, volt egy pár a pilótafülkében, és volt két-két darab a kipufogócsöveken, mert ott történik a varázslat” – mondta a Vanity Fairnek Tony Lamberti, az Oscar-díjas hangszerkesztő.