Motorsportol.hu
2025. augusztus 27, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Stoner szerint emiatt bukott el a Ducati a távozása után

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.01.16.
Stoner szerint emiatt bukott el a Ducati a távozása után

Fotó: Ducati Corse

ADVERTISEMENT

Miután 2007-ben Casey Stonerrel megnyerte első MotoGP-címét, a Ducati 2022-ig várt a következő sikerre.

Casey Stoner négy szezont töltött az olasz csapatnál, de futamgyőzelmeinek száma a világbajnoki évében elért 10-ről 6, 4 majd 3 futamgyőzelemre csökkent, mielőtt 2011-ben a Repsol Hondához igazolt. Valentino Rossi vette át Stoner helyét a Ducatinál, de a hétszeres MotoGP-bajnok két Desmosedicin töltött szezonja alatt győzelem nélkül maradt. Azok között, akik megfizették az árát a „Doktor” sikertelenségi sorozatának, volt a Ducati Corse általános igazgatója, Filippo Preziosi is. Ő a Desmosedici technikai „motorja” volt a 2003-as debütálástól kezdve, és aki 2012 végén távozott.

Ez is érdekelhet

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

2025.08.26.
Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

2025.08.26.

A Ducati a következő szezonban dobogó nélküli mélypontra süllyedt, mielőtt az Apriliától érkező Gigi Dall’Ignát szerződtette volna a MotoGP-projekt átvételére. A Dall’Igna-éra első győzelmei 2016-ban születtek, a Ducati pedig 2017 óta bajnoki címre pályázott, de még így is 2022-ig kellett várni, hogy ez sikerüljön.

„Én személy szerint még mindig úgy gondolom, hogy a Ducati sikeresebb lett volna a korábbi szezonokban” ─ mondta Stoner a Gazzetta dello Sportnak, majd kifejtette, hogy a költségvetési korlátok elfedték Preziosi zsenialitását.

„Amikor megszabadultak Filippótól [Preziosi], az volt a legnagyobb hibájuk. És nem igazán értek egyet azzal a módszerrel, ahogyan ez lezajlott. Az a fickó nagyon okos volt. Azokban az években, amikor vele voltam, bármilyen motorral kezdtük az évet, úgy is fejeztük be. Soha nem kaptunk új alkatrészeket a szezon során. Az egész szezonban mindenki más frissített és fejlesztett, nekünk pedig pontosan ugyanaz a csomagunk volt. Szóval, ha problémánk volt, meg kellett találnunk a módját, hogy megjavítsuk. Azzal kellett dolgoznunk, amink volt, és ez mindig kihívást jelentett számomra és a csapatom számára.”

„Aztán a szezon közepén megtartottuk az első tesztet a következő évi motorral. Ez mindig előrelépés volt, és mindig azzal a motorral akartam versenyezni a szezon hátralévő részében, tudva, hogy néha fél másodperccel, de akár majdnem egy másodperccel is gyorsabbak lehetünk [körönként]. Nem volt elég a költségvetésünk arra, hogy egy másik vázat készítsünk, amivel a szezon hátralévő részében versenyezhettem volna. Szóval erre sosem voltunk képesek. Persze Gigi jó munkát végzett, nem vitatom, de sok időbe és pénzbe került, mire eljutottak idáig.”

A Preziosi felügyelete alatt bevezetett technikai újítások között volt a szénszálas váz, amelytől a Ducati elállt, amikor megpróbálta Rossit versenyképessé tenni 2012-ben.
A szénszálas váztechnológia aztán 2023-ban tért vissza a MotoGP-be a KTM-mel.

Stoner felidézte azt a két esetet, amikor csalódott Rossiban

Tags: Casey StonerDucatiFilippo PreziosiGigi Dall'IgnaMotoGPValentino Rossi
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Lesz újonc versenyző az F1-es mezőnyben 2026-ban?
14 Szavazat · 14 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Négyszeres bajnokot igazolna a Red Bull Verstappen mellé

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kimi után Räikkönen is kell Toto Wolffnak?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu