A Grand Bridge Brewery ausztrál forduló előtt eldőlt, hogy a Superbike és a Supersport kategória versenyei flag to flag szabályok szerint zajlanak majd, kötelező boxkiállással és kerékcserével.
A hét elején megrendezett teszteket követően összegyűjtött információk alapján, valamint a FIM technikai igazgatójának jelentése alapján a versenyigazgatóság a Phillip Island Grand Prix Circuit és a Dorna WSBK Szervezet (DWO) közösen úgy döntött, hogy a résztvevők biztonsága érdekében a hátsó gumikat nem szabad 11 körnél tovább használni a Superbike -, és 10 körnél tovább a Supersport géposztályban.
Emellett a Superbike 1. és 2. futamának versenytávját 20 körre csökkentették, és mindkét osztályban minden versenyző számára két extra szett gumiabroncsot osztottak ki.
Gregorio Lavilla, a Superbike-világbajnokság ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:
„A pálya csodálatosan teljesített az új aszfalton, viszont a gumik számára kihívásokat jelenthet. Mivel a gumikat november végén szállították ki, hogy erre a nyitó futamra megérkezzenek, nem volt elég idő arra, hogy a jelenlegi aszfaltviszonyokra szabott speciális abroncsokat fejlesszünk ki. Gondosan felmértük a helyzetet, figyelembe véve az aszfalt lefektetését követő korai pályatevékenységet és a hét elején végzett kétnapos tesztelést. Bár a körülmények kétségtelenül javultak, talán mégsem javultak eléggé, különösen, ha figyelembe vesszük ennek a pálya elrendezésének kihívást jelentő, gyors tempójú jellegét. Ilyen körülmények között a legbiztonságosabb megoldást kell választanunk, ami a legfontosabb.”
Bautista kifakadt az új szabály miatt, ami csak rá vonatkozik