Motorsportol.hu
2025. július 13, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Leclerc öccse és a Ferrari tesztelte az F1 permetvédő „sárvédőjének” új verzióját

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.05.09.
Leclerc öccse és a Ferrari tesztelte az F1 permetvédő „sárvédőjének” új verzióját

Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Ferrari

A Ferrari a fioranói tesztpályáján tesztelte az FIA kísérleti permetvédőinek két új változatát egy 2022-es autóval.

Charles Leclerc öccse, Arthur, a Ferrari versenyzőakadémiájának tagja ült a volán mögé az autóban, amely sokkal drámaibb keréktárcsákkal volt felszerelve, mint a Mercedes által először tavaly tesztelt változat.

Ez is érdekelhet

Carlos Sainz szerint az édesanyák hősök, teljes munkaidőben, fizetés nélkül

Carlos Sainz szerint az édesanyák hősök, teljes munkaidőben, fizetés nélkül

2025.07.13.
Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

2025.07.13.

A WWP-vel (Wet Weather Package = Nedves időjárási csomag) felszerelt autó nyomában egy másik, hagyományos specifikációjú Ferrari is futott, hogy felmérjék a vízpermet okozta láthatóságot.

A permetvédő két változatát tesztelték, az egyiket nagyobb kivágásokkal az oldalfalakon, a másikat pedig „tömöttebb” formában.

A WWP-t oly módon képzeli el az FIA , amelyet fel lehet csavarozni az autókra, hogy nedves körülmények között is pályára hajthassanak, anélkül, hogy a többi autó által felvert vízpermet túlzottan rontanák a látási viszonyokat. Ezzel akarják megakadályozni, hogy megismétlődjön a 2021-es Belga Nagydíj esete, ahol a biztonsági autó alatt futott egyetlen kör alapján hirdették ki az eredményt.

Ez nem a WWP végleges változata, csupán az adatgyűjtést szolgálja a továbbfejlesztés érekében.

Amikor a WWP első verzióját tavaly Silverstone-ban tesztelték a Mick Schumacher által vezetett Mercedesszel, kiderült, hogy a vártnál nagyobb mennyiségű vízpermetet eredményezett. Az ott használt kerékborítások viszonylag kompaktak votlak és két részből álltak. Így az FIA célul tűzte ki egy második verzió tesztelését, amely jóval nagyobb kerékfelületet fed le.

„Amit májusban tesztelünk, az nem a végleges megoldás” – idéztE az FIA együléses technikai igazgatóját, Nikolas Tombazist a The Race, még novemberben. „Ez információgyűjtés, hogy lássuk, valóban ez-e a helyes út.”

„Meglehetősen jól kellene alakulniuk a dolgoknak ahhoz, hogy 2025-ben bevethető legyen. Ha ez nem sikerülne, akkor 2026-ra kellene megtörténnie. Ez része lenne az új szabályozási csomagnak. Alternatív megoldásként, ha a tavaszi teszt nem megy jól, akkor lehet, hogy felhagyunk ezzel az iránnyal, és akkor tényleg át kell gondolnunk, hogy mit tegyünk.”

A fő kérdés, amire az FIA-nak választ kell adnia, mielőtt a WWP-csomagot véglegesítik és beépítik a szabályzatba, az az, hogy a kerekek lefedése képes-e kellőképpen – legalább felére – csökkenteni a permetet. A vízpermet jelentős része ugyanis a padlóról a diffúzorból csapódik ki, amelyet aerodinamikai okokból nem lehet burkolni.

Embed from Getty Images
Embed from Getty Images

Tags: Arthur LeclercF1FerrariFIAForma-1permetvédő
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Láttad már az F1 filmet?
196 Szavazat · 196 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Esélyes, hogy Verstappen rúgatta ki Christian Hornert

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.