Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Bemutatkozott az új BMW M5 MotoGP Safety Car

Sajtóhír by Sajtóhír
2024.09.11.
Bemutatkozott az új BMW M5 MotoGP Safety Car

Fotó: BMW PressClub Magyarország

1999 óta a BMW M GmbH szállítja a MotoGP™ nagyteljesítményű biztonságiautó-flottáját, amelynek legújabb csúcsmodellje a szeptember 6-8. között megrendezett versenyhétvége előestéjén gurult reflektorfénybe. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a milánói House of BMW márkakereskedésben mutatkozott be, tovább folytatva a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt biztonsági autók BMW XM Label Red Safety Car által megkezdett sorát. A modellről Sylvia Neubauer, a BMW M GmbH ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős alelnöke, illetve Massimiliano Di Silvestre, az eseményt szervező BMW Olaszország ügyvezető igazgatója rántotta le a leplet. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a San Marinó-i Nagydíj szombati napján ünnepelte versenypályás világpremierjét.

„Az idei a MotoGP™ huszonhatodik olyan szezonja, amelynek hivatalos biztonságiautó-flottáját a BMW M divízió szállítja. Büszkék vagyunk e hosszútávú együttműködésre a sorozat rendezési jogaival bíró Dorna Sports oldalán, miközben évről évre az a cél hajt minket, hogy a versenypályákon a leginnovatívabb nagyteljesítményű modellekkel garantáljuk a világ legjobb motorkerékpár-versenyzőinek biztonságát. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car méltó módon folytatja tovább e hagyományt” – fogalmazott Sylvia Neubauer a csütörtök esti eseményen.

Ez is érdekelhet

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

2025.07.05.
Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

2025.07.05.

Az új biztonsági autó műszaki alapját az új BMW M5 sportlimuzin adja (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km és 25,0 – 25,5 kWh / 100 km, illetve 37 – 39 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,2 – 10,3 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G), amely júliusban ünnepelte világpremierjét és novemberben érkezik meg az utakra. A csúcsmodell hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiája kiváló alapot biztosít a biztonsági autónak, hiszen egy modellben egyesíti mindazon motorsport-tapasztalatot és járműtechnológiai szaktudást, amelyek mentén az M az elmúlt évtizedek során a világ leggyorsabb betűjévé érett. A típus-specifikus M HYBRID hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 535 kW / 727 lóerő, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 1 000 Nm. A magas fordulatszám-tartományig kalibrált, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor, az elektromos motor, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás együttese 3,5 másodperces nulla-százas gyorsulást garantál.

A sorozatgyártásban kínált modell azonban már formanyelvével is lenyűgözi a vezetés szerelmeseit. A tervezőmérnökök részletekbe menően értelmezték újra a nagyteljesítményű legenda hamisítatlan stílusjegyeit, erőteljes kerékjárati ívekkel és markáns küszöbtoldatokkal, műalkotásként megtervezett frontrésszel és típus-specifikus C-oszlopokkal. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car mindezt speciális, graffiti-stílusú fóliával fokozza.

„A speciális fólia a BMW M Hybrid V8 versenyautókat idézi, amelyekkel a BMW M Motorsport olyan hosszútávú futamokon áll rajthoz, mint például a Le Mans-i 24-órás vagy az észak-amerikai IMSA versenysorozat” – mondta Sylvia Neubauer. „Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car speciális fóliája tökéletesen megtestesíti a hibrid technológia iránti elköteleződésünket. A BMW M Hybrid V8 versenyautók és a BMW M5 közötti kapcsolat tökéletesen példázza a BMW M divízió filozófiáját: versenypályán született, közutakra tervezve” – tette hozzá.

Mint mindegyik biztonsági autót, a BMW M GmbH az új csúcsmodellt is motorsport-specifikus módosításokkal látta el. A nóvum teljesítményét számos BMW M Performance alkatrész fokozza, így többek között szénszálból készült első koptatók, küszöbtoldatok és tanksapkaborítás, aramidszál-erősítésű műanyagból készült hátsó diffúzor, illetve szénszál és titán ötvözetéből készült dupla kipufogóvégek. A tetőre LED-technológiás fényhíd került, az utastér Recaro kagylóülésekkel, hatpontos verseny biztonsági övekkel és tűzoltó berendezéssel gazdagodott, a tengerentúli szállítást pedig speciális üzemanyag-szivattyú könnyíti meg.

Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car milánói világpremierjén a kilencszeres motorkerékpár-világbajnok, Valentino Rossi is tiszteletét tette, aki jól ismeri a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalását, a 2023-as szezon óta pedig már négy keréken, a bajor prémiummárka gyári pilótájaként halmozza a sikereket egy BMW M4 GT3 versenyautó volánjánál.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről, a BMW M Különdíjért zajló versenyről, valamint az új BMW M5 és az új BMW M5 Touring modellpárosáról további információkat talál a www.bmw-m.com weboldalon.

Source: BMW PressClub Magyarország
Tags: BMWBMW M MotorsportMotoGPsafety car
Sajtóhír

Sajtóhír

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
55 Szavazat · 69 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.