Motorsportol.hu
2025. július 6, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Ezt a 2 régi dolgot hozná vissza a Forma-1-be Hamilton

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.11.14.
Ezt a 2 régi dolgot hozná vissza a Forma-1-be Hamilton

Fotó: Sam Bloxham/Mercedes AMG Petronas

Lewis Hamilton elmondta, hogy 2 dolog visszatérését nagyon szeretné látni a Forma-1-ben. Az egyik ilyen a kézi sebességváltó, a másik pedig a „régi típusú” kavicságyak.

Hamilton Interlagosban vizes pályán vezethette gyerekkori hőse, Ayrton Senna 1990-es McLaren MP4/5B-jét, amit kézi váltóval kellett kezelnie.

Ez is érdekelhet

Norris nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat, Hülkenberg 15 év után végre életében először dobogós!

Norris nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat, Hülkenberg 15 év után végre életében először dobogós!

2025.07.06.
Nem várt helyről kapott támogatást Vasseur, és további ötlet is felmerült

Nem várt helyről kapott támogatást Vasseur, és további ötlet is felmerült

2025.07.06.

Még mielőtt beleült volna Senna autójába, arra a kérdésre, hogy milyen jelenleg a sarok-lábujj fékezési technikája, tekintve, hogy kézi sebességváltóval fog vezetni, és a jelenlegi Forma-1-es autókban bal lábbal fékeznek, mosolyogva válaszolt: „Mindig sarokkal és lábujjal fékezek, így kell lennie!”

„Nem, fiatalabb koromban nagyon jó volt [a sarok-lábujj technikája], és amikor a [McLaren] MP4/4-gyel mentem, akkoriban is tudtam.”

„Ez olyasmi, ami hiányzik, bárcsak lenne ilyen a Forma-1-ben. Úgy értem, a kétpedálos dolog egyszerűen nem izgalmas, és vissza kellene hozni a H-váltót. Az fantasztikus volt.”

Később a hétszeres világbajnokot arról kérdezték, hogy agresszívabb lett-e a sportág, mióta ő a mezőnybe került.

Bár szerinte ez nem így van, van egy olyan aspektusa a Forma-1-nek, ami szerinte más, és amivel szívesen foglalkozna, ha lehet.

„Szerintem az egyetlen különbség az, hogy a pályákon most már vannak ezek a[z aszfaltozott] bukóterek” – mondta.

„Azt hiszem, amikor én csatlakoztam, nem voltak ezek a nagy kifutó területek.”

„Nem tudtál túlmenni rajta, letérni a pályáról, majd visszajönni, és ez az, amire azt mondanám, hogy a leginkább felfigyeltem. Így például talán Max [Verstappen] idején, vagy talán éppen előtte, amikor megjelentek ezek a nagy bukóterek, ahol a fiatalabb versenyzők vissza tudtak jönni, és igazán visszaélhettek ezekkel a területekkel, mert így nem érintették az autval például a füvet.”

„Azt hiszem, ez egy igazán jó párnát [védelmet] adott nekik, hogy beágyazzák magukat a sportba, és megtalálják a határt, emit mondjuk Fernando [Alonso] idejében és azelőtt, nem lehetett túllépni, mert a kavicságyban kötöttél ki.”

„A Pouhonnál például, a 10-es kanyarban Spa-ban, a rázókövön túl fű és kavics volt, ami határozottan aggasztó volt, amikor egy ilyen kanyarba bementél.”

„Szóval azt mondanám, hogy ez volt a legnagyobb változás, és jó lenne, ha visszatérne a régi iskola, ha lehetséges. Kavicságy, vagy valami ilyesmi. Talán nem biztonságos, de majd meglátjuk.”

Source: planetf1.com
Tags: F1Forma-1Lewis Hamilton
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
59 Szavazat · 73 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.