A KTM, amely egyike a MotoGP öt gyártójának, a motorsport.com szerint egy héttel a fizetésképtelenség bejelentése után szüneteltette a motorjainak fejlesztését. Az osztrák márka a jelentések szerint 3 milliárd eurós (2,5 milliárd font) adóssággal rendelkezik, és megpróbálja elkerülni a csődöt.
A hír nyolc hónappal azután érkezett, hogy a Liberty Media, az F1 tulajdonosai bejelentették, hogy óriási pénzért felvásárolják a MotoGP-t. Az amerikai vállalat 2016-ban vásárolta meg az F1-et 4,6 milliárd dollárért, és rendkívüli növekedést ért el, a Forbes nemrég 17 milliárd dollárra értékelte a sportágat. Hozzátéve, hogy cégbirodalmuk a legértékesebb a világon. Hasonló növekedést remélnek a MotoGP-től is, és az F1 legnagyobb nevének számító Lewis Hamilton is érdekelt a befektetésben.
A Liberty vezérigazgatója, Greg Maffei októberben azt mondta: „Úgy gondolom, hogy a MotoGP hihetetlenül izgalmas. Látni, ahogy a versenyzők 220 mérföld/órás sebességgel motoroznak, hat centire egymástól, vadul. Az ottani előzések hihetetlenül lenyűgözőek. Sajnos az Egyesült Államokban kevéssé ismert, pedig a világ minden táján, Ázsiában és más helyeken is van érdeklődés. De az igazi szíve Spanyolország, Olaszország, bizonyos mértékig Franciaország. Úgy gondolom, hogy van lehetőség a bővítésére. Amikor bejelentettük, azonnal hívtak minket. ‘Szeretnék venni egy csapatot’, köztük olyanok is, mint Lewis Hamilton.
„Miért?” Mert látták, mi történt a Forma-1-ben, és követni akarják.
„Nagy forgalmazók hívtak fel minket, és azt mondták, hogy szeretnének részt venni. ‘Tényleg nem beszélhetünk erről, amíg nem kapjuk meg az EU jóváhagyását’. Szívesen beszélgetnénk, amint megkapjuk.”
Hamilton már más sportágakban is diverzifikálta a vagyonát, részesedést vásárolt az NFL-csapatban, a Denver Broncosban. A 39 éves versenyzőt a nyáron a Ducati szatellitcsapatának, a Gresini Racingnek a megvásárlásával hozták kapcsolatba, de ez az üzlet még nem jött létre.
A MotoGP is egyfajta probléma közepén van. Mivel a Ducati és szatellitcsapatai teljesen uralják a sportágat, jóval megelőzve a többi gyártót, a Yamahát, a Hondát, az Apriliát és a KTM-et. A 2024-es bajnokság első négy helyezettje a Ducati által támogatott csapatokból került ki, és Jorge Martín pedig a világbajnoki címet is megszerezte. A legjobb nem Ducatival versenyző KTM-esek az ötödik és hatodik helyen végeztek a bajnokságban, Brad Binder és az újonc Pedro Acosta révén.
Hamilton Márquez istállójára feni a fogát, egész konkrétan meg akarja venni