A McLaren bízik abban, hogy meg tudja védeni a világbajnoki címét, méghozzá anélkül, hogy be kellene áldozniuk a 2026-os nagyszabású szabálymódosításra készülés erőforrásait.
Az F1 költségvetési plafonja és a csapatok konstruktőri bajnokságban elfoglalt helyezésétől függő további aerodinamikai korlátozások miatt a csapatoknak mérlegelniük kell, hogy a jelenlegi szabályciklus utolsó évében mennyi erőforrást hajlandóak még befektetni a jelenlegi autójukba, miközben már készülniük kell a 2026-os korszakra.
A középmezőnyben szereplő csapatok számára ez a választás viszonylag egyszerűnek tűnik, mivel esetükben előnyösebb, ha már 2026-ra koncentrálnak, mondván idén már nincs sok veszteni valójuk.
De az élen harcoló csapatok esete más
A McLaren, amely a tavalyi szezonban 26 év után először szerezte meg a konstruktőri bajnoki címet, és nem titkolt céljuk idén repetázni.
„Szerintem 2025-ben és 2026-ban is van lehetőségünk bajnokságot nyerni, és természetesen mindkettőt meg akarjuk csinálni” – idézi Neil Houldey-t az Autosport. „2025-ben nem fogsz nyerni [fejlesztés] nélkül. Ott van a Red Bull, a Mercedesnek is gyors autója lesz. És ott van a Ferrari, akik [szintén] gyorsak.”
„Nincs ok arra, hogy ezek a csapatok ne termeljenek nagy teljesítményt a következő szezonban, és nekünk is ott kell lennünk, és ugyanezt kell tennünk, ha meg akarjuk nyerni a bajnokságot, ami nyilvánvalóan a cél.”
A wokingi csapat összességében a legjobb autóval rendelkezett a 2024-es év második felében, de ez nem jelenti azt, hogy nincs már min dolgozniuk.
„Jelenleg minden 2025-re összpontosít” – mondta Houldey. „És valójában ez nem csak az autóról szól, hanem az egész csapatról. Tudjuk, hogy az autó tud gyorsabb lenni. Tovább tudjuk fejleszteni az autót.”
„Tudjuk, hogy csapatként minden terület megtalálhatja a módját annak, hogy hatékonyabb, eredményesebb legyen, és egyre nagyobb teljesítményt tudjon produkálni a saját egyes csoportjaiban is. Szóval 2025 számunkra ugyanolyan, mint bármelyik másik év, és egy lehetőség arra, hogy megmutassuk, mire képes most a McLaren.”