Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő.
A hétvégén nem volt MotoGP futam, de az történések nem álltak meg. Múlt hétfőn jött a hír, hogy Jorge Martín lelépne az Apriliától. Ez a téma komolyan foglalkoztatja a közvéleményt, és már szcenáriók sora jelent meg a címvédővel kapcsolatban. A leghangosabb források alapján a gyári Hondához menekülne a spanyol motoros, ahol jelen állás szerint üresedés alakulna ki jövőre. Természetesen nem egy szereplős ez a történet, mert a hondás ülésre Johann Zarco is pályázik, nem beszélve a mostani „tulajdonosáról” Luca Mariniről. Így vagy úgy, de valahol lesz csere és elképzelhetetlen az, hogy a Martín-féle apriliás távozási hír szárnyra kapása után, a spanyol a jelenlegi helyén maradjon.
Az olasz gyártó sem gondolkozik másképp, és már keresik az utódját. A legegyszerűbb megoldás házon belül lenne, a Trackhouse-tól Ai Ogura. Viszont az amerikai csapat kétéves szerződéssel láncolta magához a tavalyi Moto2-es bajnokot. Ha a japánt nem tudná megszerezni a gyári csapat, akkor sem lennének rossz opciók, hiszen Zarco és Marini elérhetővé válna a Hondától. Viszont most egy újabb név került a kalapba.
Bennfentesek szerint Enea Bastianini sem maradna csapatánál, a Tech3-nál, akinek kapóra jönne az Aprilia. Az olasz motoros már tavaly is esélyes volt egy idei apriliás szerződésre, de ő a KTM-et és a Tech3-mat választotta. Most azonban még nem tudni, hogy Bastianini mennyire elkötelezett a KTM iránt, mert már felkészült arra, hogy elhagyja a márkát. Az olasz motoros ráadásul a tabellán a legrosszabb helyen álló a KTM-es, eddigi legjobb helyezése idén egy hetedik hely Amerikából. A KTM idei motorja, az RC16 a jelek szerint nem illik a vezetési stílusához, és ezért akadnak a nehézségei.
A hétszeres futamgyőztes nagy erőssége, hogy a gumikkal úgy bánik, hogy a versenyek végére komoly tempót tud diktálni, azonban ezt idén nem túlzottan tudta megmutatni. A Tech3 csapatfőnöke, Herve Poncharal még azt is elárulta, hogy Bastianini versenymérnöke, Alberto Giribuola azt mondta neki, hogy a csapat nem tudja Ducativá alakítani a KTM-et, ezért meg kell tanulnia, hogyan tudja maximalizálni az idei motort.
Kérdés, hogy mennyire lesz türelmes, mert olasz Sky szerint a Pramac Yamaha szintén fontolóra veszi Bastianinit. A Pramac idén váltott a japán márkára a Ducatiról, ahol jelenleg Miguel Oliveira és Jack Miller versenyzik. Oliveira ugyan szerződéssel rendelkezik 2026 végéig, amíg Miller csak az idénre, tudhatjuk, hogy ebben a világban egy érvényes többéves kontraktus már nem sokat ér. Mindenesetre, a Pramac szeretné a következő néhány versenyen megtudni, hogy a két jelenlegi versenyzője kifejtse a maradással kapcsolatos szándékait. Ez után akár dönthet úgy is, hogy mindkettőjüket megtartja. Viszont, a 2023-as csapat bajnoki címet megszerző alakulat, a jövőben egy tapasztalt versenyzővel és egy újonc pilótáról álmodik. Bastianinit pedig a Pramac ideális választásnak tartja a tapasztalattal rendelkező versenyző szerepére.