Motorsportol.hu
2025. június 14, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2025.06.13.
Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Fotó: Yamaha Racing

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult a MotoGP aragóniai hétvégéje. A főfutamon bukott, így zsinórban harmadszor zárt pont nélkül. A francia pilóta komoly technikai gondokkal küzdött, különösen a Yamaha instabil viselkedése miatt.

A sprintversenyen csak a 11. helyet szerezte meg, így pont nélkül maradt, vasárnap pedig bukással zárta a hétvégét. Ez már a harmadik egymást követő versenye volt, amelyen nem szerzett pontot: Le Mans-ban bukott, Silverstone-ban pedig műszaki problémák hátráltatták.

Ez is érdekelhet

Bezzecchi: „Inkább nem kommentálnám Martín döntését”

Bezzecchi: „Inkább nem kommentálnám Martín döntését”

2025.06.14.
Lorenzo nem igazán érti Razgatlioglu döntését, egy másik csapatban képzeli el a törököt

Lorenzo nem igazán érti Razgatlioglu döntését, egy másik csapatban képzeli el a törököt

2025.06.14.

Quartararo szerint a problémák főként a motor kezelhetőségére vezethetők vissza. Panaszkodott a hátsó kerék csattogására, az első kerék blokkolására és a tapadás hiányára. Bár ezek a gondok idővel enyhültek a gumik kopásával, nem tudta kihasználni a motor teljesítményét, és így nem merte keményebben nyomni.

A legnagyobb gondot a csattogás okozta, főleg hosszabb etapokon. A 26 éves versenyző szerint az öt körös etapok még elfogadhatók voltak, de hat kör után jelentősen romlott a motor stabilitása. Hogy mi okozta a problémát, azt Quartararo sem tudta pontosan megmondani: „Valami más, de nem igazán értjük, miért történt.”

A pálya tapadása önmagában nem volt rossz, de a francia pilóta szerint sokkal agresszívabban kellett motoroznia, hogy versenyképes maradjon, ez viszont fokozta a vibrációt – különösen a közepesen kemény gumikkal.

Csapattársa, Álex Rins ugyanakkor a verseny végén jó tempót mutatott, ami lenyűgözte Quartararót. Ennek ellenére kijelentette: „Mi voltunk a leggyengébb gyártó ezen a pályán.”

A következő megmérettetés Mugellóban lesz, ahol Quartararo 2021-ben nyerni tudott. Most azonban óvatosan optimista: bár történt előrelépés az elektronika terén, úgy érzi, ez Mugellóban nem jelent majd különösebb előnyt. „Szerintem inkább hátrányba kerülünk, mint előnyhöz jutunk.”

Aragónról még megjegyezte: „Próbáltunk néhány beállítást a motoron és a lengőkaron, de ez a pálya nem igazán alkalmas tesztelésre. Van itt egy hosszú egyenes, ami inkább csak azt mutatja meg, mennyire gyors a motor.”

A bajnokságban Quartararo visszaesett: a jerezi futam óta mindössze kilenc pontot gyűjtött, így a hatodik helyről a tizedikre csúszott vissza az összesített tabellán.

Quartararo a könnyeivel küzdve beszélt a vasárnapi kudarcról, és a probléma forrása is nyilvánosságra került

Source: speedweek.com
Tags: Álex RinsAragónFabio QuartararoJerezMotoGPYamaha
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Szerinted a McLarennek be kellene álnia egyik versenyzője mögé az egyéni viklágbajnoki cím érdekében?
233 Szavazat · 233 szavazat
Szavazok

Ajánló

Kiss Norbi értékelte a hétvégét és elmondta, mivel készül Hahn „ellen” – Videó

Kiss Norbi értékelte a hétvégét és elmondta, mivel készül Hahn „ellen” – Videó

2025.06.09.
Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

2025.06.07.
Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.

TOP 5

  • Verstappen csapata csalt, ezért kizárták őket!

    Verstappen csapata csalt, ezért kizárták őket!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen megnevezte az öt legnagyobb Forma-1-es pilótát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megunta az ex-versenyző kritikáját Horner, így panaszt tett a Sky Sportsnál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • MotoGP-versenyző és fogorvos egyben? Hogyan?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Motorsportot lélegzem” – Kelly Piquet Verstappenről és anyaságról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.