A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb feltételek mellett versenyezhet, új munkaadó után nézhet a jövőben.
Quartararo négy pole pozíciót szerzett idén, ami rendkívül lenyűgöző eredmény, és egyben a Yamaha tavalyi kétségbeeséséből való előrelépésének jele is. Azonban annak ellenére, hogy vezetett a brit hétvégén, motorja nem tette lehetővé Quartararo számára, hogy folyamatosan harcoljon a nagydíjgyőzelmekért, és türelme elfogyhat.
Quartararo szerződése – amely állítólag a legjobban fizető versenyzői szerződés – 2026 végén lejár.
„Nehéz helyzetben vannak, megpróbálják meggyőzni Fabiót, hogy maradjon” – mondta Lewis Duncan.
Jordan Moreland visszakérdezett: „Marc Márquez helyzetét fogjuk látni Quartararo esetében is? Amikor véggigondolja a karrierjét, és azt mondja: ‘Nyerhetnék címeket, nem akarok várni’. Úgy érzem, hogy a következő év lesz a döntő ebben a kapcsolatban, és abban, hogy folytatódik-e ez a partnerség a csapat és a francia között.”
Duncan így válaszolt: „Meg kell győzniük őt arról, hogy nyerő projektjük van. Jelenleg azonban nincs ilyenjük.”
Fabio Quartararo nem fog hiányt szenvedni ajánlatokból, ha 2027-ben, az új MotoGP-szabályok életbe lépésekor elérhető lesz.
Lewis Duncan folytatta: „Fabio önbizalmát teszteli az a gondolat, hogy ‘talán tovább köteleztem el magam, mint kellett volna, Max Bartolini itt tart, látni akarom, mire képes, de a motor nem halad előre’. Tudja, hogy keresett lesz. 2027-ben lehet egy jó motorja. Ezeket a szerződéseket januárban vagy februárban írják alá, szóval valójában hat hónap van hátra. A Yamahának pályára kell állítania egy versenyképes V4-et, és be kell bizonyítania, hogy az azonnali előrelépést jelent, hogy valóban meggyőzze Fabiót, vagy valaki más jön majd egy szerződéssel, és azt mondja: ‘Tetszik?’ Ha megfelelő ajánlatot kap a megfelelő motorra, akkor talán igent mond. Eleget adott a Yamahának. Megnyerte a bajnokságot, majd maradt, annak ellenére, hogy a csapat visszaesett. Idén az Aprilia motorján is versenyzhetett volna, amely már nyert versenyeket. Ez talán nyomot is hagyott benne. Biztosan nézte Marco Bezzecchit, és azt gondolta: ‘Én is ülhettem volna azon a motoron’. A Yamaha számára kritikus pillanat ez.”
Quartararo tartja egyedül a Yamahában a lelket, de még így sem képes megelőzni senkit