1999. július 11-én, komoly baleset szakította félbe a Brit Nagydíjat és Michael Schumacher szezonját. A Ferrari versenyautójának fékje a nagy sebességű Stowe kanyar előtt meghibásodott, így Schumacher fékezés nélkül csapódott a gumifalnak.
Az ütközés következtében a német versenyző jobb lába eltört. Az orvosok a pályán stabilizálták, majd helikopterrel kórházba szállították. A baleset után három hónapig nem ülhetett autóba, így csak az októberi Maláj Nagydíjon térhetett vissza. Így világbajnoki esélyei gyakorlatilag szertefoszlottak júniusban.
Schumacher kiesése alapjaiban változtatta meg az 1999-es szezont. A Ferrari csapatnak nélkülöznie kellett elsőszámú versenyzőjét, így ezt a szerepet Eddie Irvine töltötte be, hogy felvegye a harcot a McLaren címvédőjével, Mika Häkkinennel, és lehetőséget kapott a versenyzésre Mika Salo is.
Irvine remekül élt a lehetőséggel: sorra szállította a dobogós eredményeket és győzelmeket. Irvine kis híján a Ferrari első egyéni világbajnoka lett 20 év után. A hajrá azonban Häkkinennek kedvezett: a finn versenyző végül másodszor is megszerezte a világbajnoki címet.
Bár az egyéni vb-trófea elúszott a Scuderia számára, némi vigaszt jelentett számuk, hogy 1999-ben a Ferrari nyerte a konstruktőri világbajnoki címet, 1983 óta először.
A silverstone-i lábtörés után Schumacher saját bevallása szerint is jobban felismerte az autósporttal járó kockázatokat, és a tapasztalat által még elszántabb, érettebb versenyzővé vált.
A kényszerű kihagyás után diadalmas visszatérés következett: 2000-ben Schumacher megszerezte a hőn áhított világbajnoki címet a Ferrarival, majd 2000 és 2004 között zsinórban öt egyéni vb-címet nyert.