Motorsportol.hu
2025. szeptember 16, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Erős kezdés és komoly kihívások a Balaton Parkban – volt, aki nem rejtette véka alá a véleményét

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.07.26.
Erős kezdés és komoly kihívások a Balaton Parkban – volt, aki nem rejtette véka alá a véleményét

Fotó: WorldSBK Media

ADVERTISEMENT

A Superbike-világbajnokság történelmi magyarországi hétvégéje már pénteken is hozott izgalmakat. A Balaton Park vonalvezetése alaposan próbára tette a mezőnyt.

Többen elmondták, hogy kívülről könnyűnek tűnik a rövid pálya, de valójában egy nagyon technikás aszfaltcsík született Balatonfőkajáron. Toprak Razgatlıoğlu és Sam Lowes remek formát mutattak, miközben a mezőny másik fele egyelőre csak kereste a megfelelő ritmust.

Ez is érdekelhet

Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

2025.09.11.
Hiába a közeledés az élmezőnyhöz, mégis a Superbike az út hét MotoGP-szezon után?

Hiába a közeledés az élmezőnyhöz, mégis a Superbike az út hét MotoGP-szezon után?

2025.09.09.

Razgatlıoğlu erősen nyitott technikai problémái ellenére

A világbajnoki éllovas Toprak Razgatlıoğlu délelőtt az első szabadedzésen uralta a mezőnyt, egy ponton háromnegyed másodperccel is gyorsabb volt a többieknél. Az edzés végére 0,404 másodperc maradt előnyéből Sam Lowes előtt. A délutáni tréningen azonban nem tudott javítani: a hosszú etapokra koncentrált, és technikai nehézségekkel is szembesült.

„A versenyszimulációmban három vagy négy köröm ment tönkre a fékkar miatt” – mondta el. „A fékkar mintha önálló életet élt volna.” A probléma miatt a Brembo is azonnal intézkedett.

A Balaton Park viszont elnyerte tetszését: „Nagyon élvezem. Sok a lassú kanyar, a sikán és a kemény féktáv – ez nekem való. Összességében pozitív nap volt, kivéve a végén a fékproblémákat.” Azt is hozzátette, hogy örül, ha új arcokat lát az élmezőnyben: „Sam Lowes nagyon gyors és erősnek tűnik. Jó a bajnokságnak, ha más versenyzők is az élen harcolnak. Végre nem csak Bulegával kell csatáznom.”

Bulega egyelőre keresi az utat

A Ducati gyári versenyzője, Nicoló Bulega számára visszafogottan indult a hétvége. Nyolcadikként zárt, több mint egy másodperces hátrányban, és egyelőre nem találja a helyes beállítást. „Ez nem a mi helyünk. Van még hova fejlődnünk” – ismerte el. Pozitívumként kiemelte, hogy Sam Lowes teljesítménye bizonyítja: a Panigale V4R működhet ezen a pályán is. „Sam ma nagyon erős volt. Ki kell derítenünk, hogyan tudjuk ezen a különleges pályán kiaknázni a potenciálunkat.”

A fő gond a motor alaphangolásával volt: „Jelenleg csak utas vagyok a motoron. Ma nagyon szenvedtem, különösen a fékezéseknél. Ha ezen a pályán nincs jó érzésed féktávokon, akkor bajban vagy.” Ennek ellenére bizakodva tekint a folytatásra: „Remélem, holnap sikerül javítanunk ezen. A többi rész akkor talán magától is jobb lesz.”

Lowes számára sikerült a legjobban a péntek

Sam Lowes mindkét edzésen meggyőző teljesítményt nyújtott, a nap végén 1:39.528-as körével ő lett a leggyorsabb. Korábbi privát tesztjei segítették abban, hogy gyorsan ráérezzen a pályára. „Szórakoztató itt motorozni. A tapadás délután alacsony volt, de a körülmények a versenyhez hasonlóak. A váltóáttételekkel volt gond FP1-ben, de FP2-re már minden működött.”

A versenyen viszont más kihívások is várhatók: „Papíron sok az előzési lehetőség, de szerintem versenyhelyzetben nehéz lesz előzni. Sok a sikán, és könnyű hibázni – itt egy apró hiba is másodpercekbe kerülhet.” Hozzátette: „Minden pálya Ducati-pálya, mert ez a legjobb motor. De nem hasonlítgatom magam másokhoz. Bulega is gyors lesz, csak idő kérdése.”

Iannone remek formában, de továbbra is szerződés nélkül

Andrea Iannone a nap egyik meglepetése volt. Harmadik időt motorozott, de ennek ellenére nem kímélte saját csapatát, a Pata Go Eleven Ducatit. „Teljesen normális péntek volt. A motor nem romlott el, nem volt probléma – így kéne mindig indulni. Az új emberek a csapatban még mindig tanulnak, minden verseny tapasztalat. Én már öreg vagyok, de sokan a garázsban nagyon fiatalok.”

A pályát érdekesnek nevezte, de figyelmeztetett a veszélyekre is: „Sokan már az első öt körben meg akarják nyerni a versenyt – ez itt különösen veszélyes. Fontos, hogy az ember használja az eszét.” Jövője továbbra is kérdéses: „Ha nem kapok jó csapatot, nem folytatom. Azért jöttem vissza, hogy valamiért harcoljak. Ha ez nem jön össze a Superbike-ban, akkor nem folytatom.”

Bautista a versenytempóra figyel

Bautista teljesen megérti, amit Iannone a jövőjéről mondott, hiszen ő maga is ugyanabban a cipőben jár: jelenleg neki sincs szerződése a következő szezonra, ami szinte felfoghatatlan egy kétszeres világbajnok esetében. A spanyol versenyző csalódottan beszélt arról, hogy alacsony testsúlya miatt úgy tűnik, egyetlen csapat sem számol vele komolyan, pedig továbbra is versenyképesnek érzi magát. A komoly téma végén még egy kis humor is belefért: egy újságíró tréfásan felvetette, hogy Iannonával alapíthatnának egy saját csapatot, és együtt vághatnának neki a következő idénynek. Természetesen ez csak egy játékos ötlet volt.

Bautista pénteken a hatodik helyen zárt, de nem a köridőket hajszolta. „Ez egy furcsa nap volt. Új pálya, új referencia pontok. Sokan áttételeket vagy gumit cseréltek – én végig ugyanazzal mentem. A célom az volt, hogy érezzem a motort és dolgozzak a versenytempón. Ez most a legfontosabb.”

A beállításkeresést már feladta: „Minden alkalommal, amikor változtatunk, csak rosszabb lesz. Most már csak finomhangolunk. Sajnos nem ugyanazok a feltételeim, mint másoknak – de ebből próbálom kihozni a legtöbbet.” Elismerte, hogy Razgatlıoğlu jelenleg előrébb jár: „Nagyon erős tempót diktál. De a verseny az verseny – bármi megtörténhet.”

Lecuona: erős időeredmény és kritika

Iker Lecuona a negyedik legjobb időt futotta, de kemény kritikát fogalmazott meg a Balaton Parkkal kapcsolatban. „Ez nem az a pálya, ahol versenyeznünk kellene. Nem biztonságos. A pálya nem élvezetes, és nem is látványos. Minden on-off, nincsenek szép, folyékony ívek.” Hozzátette: „Várjuk meg, mit mondanak majd a MotoGP-s fiúk, ha idejönnek. Én már nem mondok többet.”

A spanyol elismerte, hogy jól ráérzett a pályára: „Ez az egyik erősségem. A köridőim konzisztensen jók voltak, és sikerült néhány problémát megoldani. Egy kis hibát elkövettem egy sikánban, de a csapat gyorsan helyrehozta a motort.”

Kollégám azt is felvetette, hogy milyen hatással van a kapcsolatukra az, hogy csapattársával, Xavi Viergével ugyanazért a jövő évi szerződésért versengenek. Lecuona erre határozottan válaszolt: profiként ezt képesek különválasztani, és bár mindketten ugyanazt a helyet célozzák meg, ez semmilyen módon nem befolyásolja a jó viszonyukat.

Történelem íródik a Balaton partján: jön az 1000. Superbike-futam (menetrend)

Tags: Álvaro BautistaBalaton Park CircuitBalatonfőkajárIker LecuonaNicolò BulegaSuperbikeToprak Razgatlioglu
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Szerinted melyik F1-es motorgyártó erőforrása lesz a legjobb 2026-ban?
43 Szavazat · 43 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Christian Horner reagált a Red Bull monzai sikerére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A McLaren pilótájával szemezget a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu