A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a Belga Nagydíj Spa-Francorchampsban a szimulátoron.
Ezt nem más állította, mint a Red Bull Advanced Technologies műszaki igazgatója, Rob Gray. Az RB17 ugyanis megdöntötte Max Verstappen RB21 F1-es autójával a 2025-ös Belga Nagydíj időmérőjén elért idejét. A Forma-1 legendás tervezőgurujának és a Red Bull Racing korábbi műszaki igazgatójának, Adrian Newey által tervezett RB17-et úgy alakították ki, hogy F1-es szintű köridőket érjen el, és a pilótájának a Grand Prix-versenyzői élményt nyújtsa.
A lényeg: az RB17-et egy 4,5 literes, 1200 lóerős V10-es motor hajtja, amelynek teljes teljesítménye a hátsó kerekekre hat. Alig 900 kilogramm súlyú RB17 elképesztő teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik, ami segít neki elérni a 350 km/h-s végsebességet. A hiperautóból csak 50 darab kerül piacra, ami rendkívül exkluzívvá teszi. Bár az RB17-et az F1 teljesítményének megfelelően tervezték, Gray elárulta, hogy a szimulátoron gyorsabb, mint egy királykategóriás autó Spa körül. A Talking Bull podcastban Nicola Hume-mal és a korábbi F1-es pilóta David Coultharddal beszélgetve Gray elárulta az RB17 köridejét, amikor Coulthard megkérdezte, mire képes az autó slick gumikon. Így felelt:
„A virtuális világban gyorsabb, mint egy Forma-1-es autó. Spa-ban, azt hiszem, 1:38-at futottak, valami ilyesmit. Hát, igen, eszméletlenül gyors.”
Összehasonlításképpen: Max Verstappen a belga versenyhétvége idei időmérőjén 1:40.903-as köridővel szerezte meg a 4. helyet. Lando Norris, aki pole pozíciót szerzett, 1:40.562-es köridővel volt a leggyorsabb. Ez azt jelenti, hogy az RB17 nagyjából két másodperccel gyorsabb, mint egy F1-es autó. Ez a versenyzés világában elég nagy teljesítmény. Az autó azonban még nem bizonyította képességeit a szimulátoron kívül, egy a valódi száguldó cirkusz fogadására alkalmas pályán. Newey, aki a Red Bull jelenlegi talajhatás-korszakának domináns RB19-esét tervezte. Hozzásegítette a csapatot 2023-ban 22 futamból 21-et megnyerni, elmondta, hogy az RB17 egy olyan projekt volt, amely lehetővé tette neki, hogy valami mást csináljon, mint a szokásos F1-es munkája:
„Azt hiszem, már évek óta vagyok a Forma-1-ben, és hogy friss maradjak és ne váljak unalmassá, olykor szükségem van más projektekre. Ezek inspirációt adnak, hogy amikor az F1-ben vagyok, ne érezzem úgy, hogy mindig ugyanazt csinálom. Az Aston Martin Valkyrie volt az első ilyen jellegű projektem, aztán elgondolkodtam, mi lehetne a következő? Nem akartam egyszerűen csak egy Valkyrie 2-t készíteni, valami mást akartam.
Elég sokáig töprengtem, majd elkezdtem gondolkodni: „Oké, lehetne-e olyan autót kitalálni, amely viszonylag korlátozott pálya tapasztalattal rendelkező versenyzők számára is elérhető, és ők is fejlődhetnének általa? A fejemben kialakult modell, ha úgy tetszik, az, hogy ha úgy döntesz, hogy golfozni akarsz, akkor elmész egy golfklubba, elütsz pár labdát, és azok mindenfelé repülnek, de élvezed. Aztán azt gondolod: „Jó, de jobb akarok lenni ebben”, ezért felveszel egy caddiet, edzőt… Az élvezet egy része a játékban rejlik, egy része pedig abban, hogy segítesz magadon, hogy jobb legyél a játékban, és ez ugyanazt a modellt próbálja követni.”