Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a boxkiállások miatt elvesztett idő.
A cél az, hogy ösztönözzék a kétkiállásos stratégiákat és élénkebbé tegyék a versenyt. Hollandiában azonban, tekintettel a pályán való előzés nehézségeire, a csapatok várhatóan továbbra is az egyboxos stratégiára fognak koncentrálni. Az idény elején szó volt arról, hogy az FIA a szezon bizonyos versenyhétvégéin megemeli a boxutca sebességkorlátozását. Több stratégiai lehetőséget kínálnának így az alakulatoknak, és érdekesebbé tennék a versenyeket.
Nem titok, hogy az F1 már régóta keresi a módját, hogy élénkebbé tegye azokat a futamait, amelyek kevés akciót kínálnak. Ezért Zandvoortban a pit lane sebességkorlátozását a korábbi 60 km/óráról idén 80 km/órára emelik, ahogy azt a Pirelli is megerősítette. Vannak olyan helyszínek, ahol a pálya jellemzői miatt nehéz az előzés, de ez nem az egyetlen tényező. Az istállók gyakran választják az egyboxos stratégiát, minimalizálva ezzel a boxban történő helyezésváltozás esélyét.
Az egyboxos stratégiát a csapatok a legbiztonságosabb lehetőségnek tartják, különösen azokon a hétvégéken, amikor nehéz pótolni az elvesztett időt egy extra kiállással vagy előzéssel. Ezt a választást a gumik kiemelkedő tartóssága is elősegíti, amelyek gyakran képesek egy cserével teljesíteni a teljes versenytávot.
Ezért a Pirelli bizonyos versenyeken lágyabb keverékeket kínál, azért, hogy az egyboxos stratégiát közelebb hozza a kétkiállásoshoz. Növelni akarják a bizonytalanságot, vagy legalábbis a gumikezelés fontosságát. A legegyértelműbb példa Magyarország, ahol Lando Norris egy kiállással nyert, annak ellenére, hogy a McLaren eredetileg két kiállással számolt. A Pirelli ugyanakkor tisztában van azzal, hogy ritkák azon esetek, amikor a csapatok jelentősen eltérő stratégiákat választanak. Imola mellett az egyetlen másik konkrét példa, hogy olyan versenyek, mint Szaúd-Arábia és Miami, kevés taktikai betekintést nyújtottak, és főként a gumiabroncsok kezelésére koncentráltak.
Ezért két lehetséges alternatívát javasoltak. Egyrészt a keverékek megváltoztatását, hogy tovább növeljék a Pirelli által szállított keverékek közötti különbséget; másrészt a boxutca sebességének növelését, amely csökkentené a boxban elvesztett időt, és vonzóbbá tenné a kétkiállásos stratégiát, mint jelenleg.
Az FIA már a szezon elején tisztázta, hogy biztonsági okokból nem emeli 100 km/órára a boxutca sebességkorlátozását ezeken a versenyeken sem. Jelenleg a maximális sebesség 80 km/óra. Az ötlet valójában az volt, hogy bizonyos hétvégeken, például Hollandiában, Szingapúrban és Ausztráliában módosítsák a korlátozást, ahol 2028-ra már teljes körű felújítást terveznek a boxutcákban.
Az első lépés ebben az irányban most lesz látható, mivel a szövetség úgy döntött, hogy 20 km/órával, 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását. Zandvoort pedig a naptárban a legkeskenyebb pályák közé tartozik, ezért korábban alacsonyabb korlátozást állapítottak meg, mint más helyszíneknél.
A holland pálya a világbajnokság egyik legrövidebb boxutcájával rendelkezik. Ezért még most is, a 60 km/h-s sebességkorlátozás ellenére, a világbajnokság egyik legalacsonyabb pit loss-ával rendelkezik, körülbelül 21 másodperccel. A 80 km/órára történő potenciális emelés nem feltétlenül lesz olyan jelentős hatással a versenyre. A Pirelli becslései szerint a javulás 2-3 másodpercet jelentene.
Az a tény, hogy csak 18/19 másodpercet kell behoznia, azonban arra ösztönözheti a csapatokat, hogy valami mást próbáljanak ki, különösen, ha nem ragadnak forgalomba, és egyértelmű teljesítménybeli különbség van. Ráadásul ebben az évben lágyabb keverékeket lehet kipróbálni, amelyek tovább élénkíthetik a versenyt, amely gyakran nem nyújtott izgalmas taktikai akciókat.
Azonban, tekintettel az előzés nehézségére ott, amely általában csak a DRS zónában lehetséges, a Pirelli úgy véli, hogy a csapatok valószínűleg továbbra is az egyboxos stratégiát fogják választani. Ennek elsősorban az optimális gumiabroncs-élettartamra koncentrálás az oka, hogy elkerüljék a teljesítmény jelentős csökkenését. Komolyabb hatása lehet majd Szingapúrban, ahol a pit lane sebességének növelése körülbelül öt másodperccel csökkentheti az időveszteséget.