Az FIA úgy döntött, hogy emeli a boxutca sebességkorlátozását a Szingapúri Nagydíjon, hogy több stratégiai változatosságot teremtsen.
A Marina Bay pálya szűk boxutcája miatt korábban a szokásos 100 km/órás sebességkorlátozást 60 km/h-ra csökkentették, hogy megvédjék az ott dolgozó csapattagokat attól, hogy ütközés esetén eltalálja őket egy autó vagy egy repülő törmelék. Ez azt jelenti, hogy a pilóták több időt töltenek a pit lane-ben, ezért az istállók nem szívesen veszítenek versenyidőből és pályapozícióból többszöri megállásokkal egy olyan pályán, ahol nehéz előzni.
A futam így száraz pályán egy kiállásosra változott, de ennek ellensúlyozására a pit-lane minimális sebességkorlátozását a korábbi évek 60 km/órás korlátozásáról 80 km/órásra emelik. A boxutca sebességkorlátozásának emelése volt az egyik tényező, amelyet a Forma-1 vezetői megvitattak annak érdekében, hogy stratégiailag élénkebbé tegyék a versenyeket, miután egyre több egykiállásos nagydíj volt, amelyeken nem volt jelentős eltérés.
A Pirelli a C3-C4-C5 gumikat hozta Szingapúrba, amelyek kemény-közepes-lágy gumiként szolgálnak, az új, leglágyabb gumit, a C6-ot nem használják, mivel azt legutóbb az Azerbajdzsán Nagydíjon, egy másik utcai pályán azokat használták.
Újabb női kihívója lett Mohammed ben Sulayemnek az FIA elnöki posztjáért