Lewis Hamilton szerint a sprintfutam formátumának a bevezetése a Szingapúri Nagydíjon javíthatna a gyakran monoton eseményen.
Az idei versenyhétvége az F1 hagyományos formátumában zajlik. A Formula One Management ugyanakkor bejelentette, hogy a jövő évi Szingapúri Nagydíj sprintversenyes lesz. A FOM döntése, hogy sprintet adjon hozzá a szingapúri rendezvényhez, némi meglepetést okozott. Az F1 korábban inkább a „nagy előzési potenciállal rendelkező pályákon” alkalmazta ezt a formátumot, hogy „biztosítsa, hogy a sprintverseny a rajtól a célig egy teljes gázzal, agresszív küzdelem legyen”.
Hamilton azonban megjegyezte, hogy a Marina Bay pálya az egyik legnehezebb az autók előzésére. Mindazonáltal úgy véli, hogy a edzési idő csökkentése hozzájárulhat a mezőny változatosabbá válásához. Az F1 hivatalos csatornájának beszélt erről:
„A jövő évi sprintfutam miatt ez nagyon-nagyon nehéz lesz, mert ez egy olyan pálya, ahol valóban kihasználjuk azt a három szabadedzést. Ha egyenesen a poleból indulsz a sprintkvalifikációs edzésre, szerintem az jó lehet, mert őszintén szólva ez nem egy jó futam a versenyzés szempontjából, mert egy másodperces előnyre van szükséged az előtted haladó autóval szemben, hogy esélyed legyen az előzésre. Annak ellenére, hogy négy DRS zóna van, ez olyan, mint Monaco, itt gyakorlatilag egyáltalán nincs előzés. Tavaly nem volt biztonsági autónk sem, így igen unalmas volt. Szóval szerintem a sprint valóban inkább lottóvá teszi a versenyt, és egy kicsit felkavarja az állóvizet.”
A pilótáknak azzal a további kihívással kell szembenézniük, hogy kétszer is kell versenyezniük az egyik fizikailag legmegterhelőbb pályán. Az FIA ugyanakkor először jelentette be a „hőségriadót” erre a hétvégére. Hamilton ezt ezzel magyarázta:
„Itt a páratartalom az, ami igazán kinyír minket. Olyan, mintha 100%-os lenne a páratartalom. Izzadsz, mert ez egy olyan pálya, ahol három-négy kilót is le lehet fogyni. Tavaly én is túlmelegedtem, és sokan közülünk majdnem elájultunk abban a hőségben. Ráadásul – nem is annyira fizikailag, hanem inkább mentálisan terhelő. Régen 27 kanyar volt, most 19. De nagyon sok minden zajlik körülötted. A körnek úgy tűnik, soha nem lesz vége. Mindez a hőségben ez egy elképesztő hullámvasút. Tehát ez a versenyek közül a legkeményebb próba a testnek és az agynak.”
Az FIA ismét jelentősen változtat, ezúttal az F1-ben a 2025-ös Szingapúri Nagydíj előtt