Az Alpine friss ügyvezető igazgatója, Steve Nielsen szerint a csapat még „pár futamra van” attól, hogy döntést hozzon a 2026-os pilótáiról, mivel még nem határozták el, hogy megtartják-e Franco Colapintót a következő évre.
Colapinto szeretné meggyőzni az istállót, hogy maradhasson. Az elmúlt négy verseny közül háromban jobb időt ért el, mint Pierre Gasly, aki nemrég hosszabb távú szerződéshosszabbítást írt alá. Úgy tűnik, az alakulat a 2026-os évre vonatkozó belső lehetőségekre koncentrál, beleértve Colapinto elődjét, Jack Doohant vagy a tartalékos Paul Aront, amennyiben az argentin nem tudja meggyőzni a őket a szerződéshosszabbításról. Nielsen dicsérte Colapintót, amiért az elmúlt futamokon felvette a versenyt Gaslyval, de szerinte a csapatnak több időre van szüksége a végső döntés meghozatalához – főleg azért, hogy felmérje, folytatódik-e a javuló formája:
„Szerintem ez nehéz dolog minden új pilótának. Sok F2-ből érkezőnél láttunk hullámvölgyeket, és Franco is nehezen indult. Szerintem, ez kiegyenlítődött és kissé lecsillapodott. Az elmúlt két-három versenyen már felvette a ritmust Pierre-rel. Tehát egy szinten van vele, ami elég jó. Nem tudjuk, hol fog véget érni ez a felfelé ívelő tendencia, vagy hogy folytatódik-e. Reménykedünk benne, hogy folytatódik. Akkor pedig meghozzuk a döntésünket Francóról, vagy bárki másról, aki szóba jöhet, amikor eljön az ideje. De még pár verseny van hátra addig.”
Ugyan Doohan esélyei a visszatérésre csekélynek tűnnek, Nielsen kijelentette, hogy az ausztrál „továbbra is része a programunknak”, és nem fogja elárulni, „hogy fog-e újra versenyezni, és ha igen, mikor”. Amikor elemezte első hónapját az Alpine enstone-i műveleteinek irányításában, úgy érezte, mintha visszatért volna a „régi iskolájába”. A brit korábban már kétszer dolgozott velük, amikor az még Benetton, illetve Renault néven működött. Nielsen 2017-ben távozott a Toro Rossótól, hogy a Formula One Management (FOM) sportigazgatója legyen. 2023-ban a FIA-hoz került, ahol 11 hónapig dolgozott a irányító testületnél. Kiemelte a Forma-1 számos kortárs elemét, például a költségvetési korlátot, mint az egyik legnagyobb különbséget azóta, hogy utoljára egy istálló tagja volt:
„Visszatérsz egy régi iskolába, és annak egyes részei eléggé ismerősek, de kicsit kisebbek, mint amire emlékeztél. Más dolgai pedig újak. Remek volt visszatérni, nagyon jól fogadtak. Pár régi ismerős arc, sok új figura, ami szintén jó. Bár régóta vagyok a sportban, nyolc éve nem voltam csapatnál. Szóval nagy részt szentelek annak, hogy felzárkózzak és megértsem, mi változott a versenycsapaton belül az elmúlt nyolc évben – és nagyon sok minden változott. Olyan dolgok, mint a költségvetési sapka, nem léteztek, amikor utoljára egy alakulat tagja voltam. Most viszont kötelező elem.”
A jelenleg rendelkezésére álló csapatról Nielsen hozzátette, hogy az Alpine jelenlegi, a bajnokság tabellájának alján található helyzete nem tükrözi a mérnöki képességeiket:
„Csodás hely, mert van ott néhány tehetséges arc. Amit jelenleg a pályára viszünk, az nem tükrözi a rendelkezésünkre álló képességeket és lehetőségeket, és a mi feladatunk, hogy ezen változtassunk.”