A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali újfent rávilágított a történelmi és az új helyszínek közötti feszültségre, és arra utalt, hogy a történelem önmagában nem feltétlenül elegendő ahhoz, hogy egy pálya helyet kapjon a versenynaptárban.
Az olasz Passa dal BSMT podcastban Domenicali elmagyarázta, hogy bár a hagyományokkal rendelkező pályák plusz értéket képviselnek, a mai fiatalabb rajongók kevésbé tartják fontosnak a történelmet:
„Természetesen, ha egy nagydíj történelmi értékkel bír, az plusz pont, de ez már nem elég. Rengeteg mai fiatal rajongónál nincs különbség a monte-carlói futamés az új, las vegasi pálya között. Tehát a történelmet egy jövőbe tekintő struktúrával kell alátámasztani, amely lehetővé teszi az infrastruktúra fejlesztésébe történő befektetést, mivel a jegyek nem olcsók. Minden szinten szolgáltatásokat kell nyújtsanak a rajongóknak, és hogy az országok pénzügyileg is jelen lehessenek egy naptárban, amely szerintem így nem fogja meghaladni a mai versenyek számát.”
Domenicali megjegyzései a naptárral kapcsolatos állandó vita közepette hangzottak el. Ez jövőre is 24 versenyből áll majd, a pályákra nehezedő egyre nagyobb nyomás mellett, hogy modernizálják létesítményeiket. A vezérigazgató a sport szórakoztatóipar felé történő elmozdulásáról is beszélt. A Netflix Drive to Survive sorozatának és más médiumoknak a népszerűségét hozta fel példaként az új közönség vonzásának egyik tényezőjeként:
„A száguldó cirkusz már nem csak sportdimenzióban létezik, hanem szórakoztatási dimenzióban is. A szórakozás pozitív, gyönyörű, energizáló dolog, és ilyen szempontból is versenyezünk, de nagyon figyelmesnek kell maradnunk arra, ami körülöttünk történik.”
A formátumváltozásról szóló vita megint előtérbe került, miután a Williams csapatfőnöke, James Vowles kétnapos nagydíjhétvégét javasolt. Szerinte nagyobb rugalmasságot kell biztosítani a menetrendben, hogy potenciálisan bővíthessék a helyszínek számát. A Szingapúri Nagydíjon Vowles azt javasolta, hogy a hétvégék racionalizálása érdekében csökkentsék a három szabadedzés mennyiséget:
„Csökkenteném a szabadedzések számát, és látványossá tenném őket. Ezzel 24 napot adnék vissza az istállóknak, és így valójában még pár versenyhétvégét lehetne rendezni, ha akarnák.”
Vowles hozzátette, hogy bár a 2026-os szezon hat sprintversenye „megfelelő mennyiség”. Hisz benne, hogy a kétnapos hétvége kompaktabb, vonzóbb élményt nyújthatna a rajongóknak anélkül, hogy túlterhelné az alakulatokat.