Motorsportol.hu
2025. október 9, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az F1 főnök a történelmi pályák jövőjét firtatja

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.10.09.
Az F1 főnök a történelmi pályák jövőjét firtatja

Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali újfent rávilágított a történelmi és az új helyszínek közötti feszültségre, és arra utalt, hogy a történelem önmagában nem feltétlenül elegendő ahhoz, hogy egy pálya helyet kapjon a versenynaptárban.

Az olasz Passa dal BSMT podcastban Domenicali elmagyarázta, hogy bár a hagyományokkal rendelkező pályák plusz értéket képviselnek, a mai fiatalabb rajongók kevésbé tartják fontosnak a történelmet:

Ez is érdekelhet

Sainz kemény kritikája az F1-nek: Túl sok a celeb és a barátnő mutogatás, kevés a verseny

Sainz kemény kritikája az F1-nek: Túl sok a celeb és a barátnő mutogatás, kevés a verseny

2025.10.09.
Egy mémmel reagált Alonso kritikájára Hamilton

Egy mémmel reagált Alonso kritikájára Hamilton

2025.10.09.

„Természetesen, ha egy nagydíj történelmi értékkel bír, az plusz pont, de ez már nem elég. Rengeteg mai fiatal rajongónál nincs különbség a monte-carlói futamés az új, las vegasi pálya között. Tehát a történelmet egy jövőbe tekintő struktúrával kell alátámasztani, amely lehetővé teszi az infrastruktúra fejlesztésébe történő befektetést, mivel a jegyek nem olcsók. Minden szinten szolgáltatásokat kell nyújtsanak a rajongóknak, és hogy az országok pénzügyileg is jelen lehessenek egy naptárban, amely szerintem így nem fogja meghaladni a mai versenyek számát.”

Domenicali megjegyzései a naptárral kapcsolatos állandó vita közepette hangzottak el. Ez jövőre is 24 versenyből áll majd, a pályákra nehezedő egyre nagyobb nyomás mellett, hogy modernizálják létesítményeiket. A vezérigazgató a sport szórakoztatóipar felé történő elmozdulásáról is beszélt. A Netflix Drive to Survive sorozatának és más médiumoknak a népszerűségét hozta fel példaként az új közönség vonzásának egyik tényezőjeként:

„A száguldó cirkusz már nem csak sportdimenzióban létezik, hanem szórakoztatási dimenzióban is. A szórakozás pozitív, gyönyörű, energizáló dolog, és ilyen szempontból is versenyezünk, de nagyon figyelmesnek kell maradnunk arra, ami körülöttünk történik.”

A formátumváltozásról szóló vita megint előtérbe került, miután a Williams csapatfőnöke, James Vowles kétnapos nagydíjhétvégét javasolt. Szerinte nagyobb rugalmasságot kell biztosítani a menetrendben, hogy potenciálisan bővíthessék a helyszínek számát. A Szingapúri Nagydíjon Vowles azt javasolta, hogy a hétvégék racionalizálása érdekében csökkentsék a három szabadedzés mennyiséget:

„Csökkenteném a szabadedzések számát, és látványossá tenném őket. Ezzel 24 napot adnék vissza az istállóknak, és így valójában még pár versenyhétvégét lehetne rendezni, ha akarnák.”

Vowles hozzátette, hogy bár a 2026-os szezon hat sprintversenye „megfelelő mennyiség”. Hisz benne, hogy a kétnapos hétvége kompaktabb, vonzóbb élményt nyújthatna a rajongóknak anélkül, hogy túlterhelné az alakulatokat.

Vowles kitalálta, hogyan lehetne 26 F1-es futam egy évben

Source: speedcafe.com
Tags: Drive to SurviveF1Forma-1James VowlesLas VegasMonte-CarloNetflixStefano DomenicaliWilliams Racing
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Szerinted melyik versenyzőjét támogatja valójában a McLaren?
150 Szavazat · 150 szavazat
Szavazok

Ajánló

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

2025.09.26.
Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

2025.09.21.
Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.

TOP 5

  • „Versenyzőként egy szar volt, emberként pedig még szarabb” – Így jellemezte hónapok óta sérült pilóta a versenytársát

    „Versenyzőként egy szar volt, emberként pedig még szarabb” – Így jellemezte hónapok óta sérült pilóta a versenytársát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Piastri megértette, hogy mit nem tehet meg többé Verstappen miatt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Oscar Piastri lelépne a McLarentől?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc hamarosan távozik a Ferraritól? – Menedzsere megszólalt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc elárulta, hogy a Ferrari egy dologban Szingapúrban előnyben lesz az F1-es riválisaikhoz képest

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.