Motorsportol.hu
2025. október 18, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Remek hír érkezett az Audi F1 háza tájáról, áttörést értek el!

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.10.17.
Remek hír érkezett az Audi F1 háza tájáról, áttörést értek el!

Fotó: Audi AG

ADVERTISEMENT

Az Audi 2026-os Forma-1-es debütálására egy olyan hajtásegységgel készül, amely teljesítményét félig belső égésű motor és ugyanígy elektromos motor adja.

A paddockban keringő pletykák szerint a neuburgi mérnökök a belső égésű motorjukkal átlépték a 400 kW-os határt, és több mint 540 lóerőt értek el. Eddig a fő figyelem a Ferrari korábbi alkalmazottjaira irányult, akik elhagyják a Scuderia-t, hogy megerősítsék az Audi motoros részlegét. Wolf Zimmermann (aki már összepakolt, de még nem távozott a Ferrari versenyosztályáról) és helyettese, Lars Schmidt kulcsszerepet játszottak a maranellói motoros kutatási és fejlesztési részlegben. A négykarikás márka, amely 2026-ban készül F1-es bemutatkozására, először inkább az esélytelenek biztos nyugalmával indulnak.

Ez is érdekelhet

Wache szerint Max ezt nagyon odatette

Wache szerint Max ezt nagyon odatette

2025.10.18.
A GT Open bajnoki címért utazott Révész Levente Monzába!

A GT Open bajnoki címért utazott Révész Levente Monzába!

2025.10.18.

Mattia Binotto, az Audi F1-projekt irányítója ötéves tervet indított, amelynek célja a győzelem 2030-ban. Az Autosprint magazinnak adott izgalmas interjúban a volt Ferrari-mérnök egy izgalmas forgatókönyvet vázolt fel:

„A királykategória a legösszetettebb sportág, és nem csak a motorsportban. Ez méretének és a technológiájának köszönhető. A történelem tanítja nekünk, hogy minden sikeres ciklus öt-hét éves felkészülési időszakon alapszik. Mi is öt év alatt akarjuk ezt megvalósítani: három év alatt felépíteni és két év alatt konszolidálni.”

A kép világos, de igazság az, hogy a Sauber Audi-vá alakulása már egy ideje folyamatban van. Az ingolstadti márka azonban nem úgy közelíti meg az F1 világát, mint a Cadillac, amely a semmiből építi fel csapatát. A svájci csapat elhagyta az utolsó helyet a konstruktőrök bajnokságában, és mindkét pilótájával pontokat szerzett, így objektív növekedésről beszélhetünk. Mindeközben senki sem beszél az Audi Motorsport Kompetenciaközpontról, amely 2014 óta a németországi Neuburg an der Donau városában üzemel.

Ez egy 3000 négyzetméteres gyár, ahol a négykarikások motoros részlege fejleszti a termékeit. Neuburgban született a WEC-hez készült Audi R18 e-tron, a Dakar-ralin versenyző és győztes Audi RS Q e-tron. Az Audi RS 5 DTM-es vagy a Formula E együléses autóinak menedzsmentje is itt volt tetten érhető. Tehát egy olyan kiváló központról beszélünk, amelynek alkalmazkodnia kellett a száguldó cirkusz igényeihez is. A létesítményt bővítették, a személyzet létszáma megsokszorozódott, a Mercedes és a Ferrari tapasztaltabb és nagyobb tudású szakembereit vonva be.

A paddockban keringő pletykák szerint a legjobb hajtásegység ebben a szakaszban a Mercedesé, amely a Brackley-ben található gyári csapatot, valamint a McLarent, a Williamst és az Alpine-t fogja hajtani. Nagyok az elvárások a nagy motorgyártási hagyományokkal rendelkező Ferrarival szemben is. Sokan izgatottan várják a Honda és az Aston Martin együttműködését, de szinte senki sem tud semmit az Audi és a Ford által gyártott Red Bull Powertrains erőforrásokról.

A Ferrari, miután elvetette a Zimmermann ötletét, egy rendkívül innovatív acél hengerfejet, mert az nem felelt meg a várt megbízhatósági szabványoknak, egy forradalmian új és rendkívül titkos szívórendszerrel ellátott alumíniumötvözet megoldás mellett döntött. A elvesztegetett idő természetesen megterhelte az istállót. Az Enrico Gualtieri vezette mérnökök így némileg lemaradtak a Mercedestől, a Honda pedig nem sokkal mögöttük volt.

De hová tehető az Audi? A keringő pletykák szerint a németek áttörték a 400 kW-os határt belső égésű motorjukkal, elérve az 540/550 lóerőt, míg a nagyra tartott Mercedes PU 420 kW-os, vagyis körülbelül 571 lóerős teljesítményt ér el. Ez kezdetnek már nem is sokkal több…

Ezeket a számokat óvatosan kell kezelni, mivel nem hiteles adatokról van szó, hanem csupán azok pletykákról, akik… szaglásznak, miután hallottak a tesztpadokon végzett tartóssági tesztekről. A teljesítménycsúcsok pedig nem jelzik a megbízhatóság szintjét, mivel egy teljes szezonban 24 futamot kell teljesíteni négy egységgel.

Az Audi, legalábbis kezdetben, nehezen fogja összehangolni a csapat két lelkét (Hinwil és Neuburg), de ésszerűen feltételezhető, hogy a valódi top csapattá válás kiindulási alapja már magasabb lesz, mint amit egyszerűen a Sauber gyári csapattá alakításával elképzelni tudunk.

Binotto feladata nehéz, de a svájci születésű, Reggio Emilia-i származású szakember megadta az alapokat a négykarikás Forma-1-es kaland kezdetéhez. Természetesen a győzelem már más tészta, de a német gyártó hozzászokott a technikai kihívásokhoz…

Az Audi F1 projekt korábbi irányítója a Cadillac F1-hez igazol

Source: motorsport.com
Tags: Alpine F1 TeamAston Martin F1 TeamAudiBrackleyCadillacDakarDTMEnrico GualtieriF1FerrariFordForma-1Formula EHinwilHondaIngolstadtLars SchmidtMaranelloMattia BinottoMcLaren RacingMercedesNémetországNeuburgRed Bull PowertrainsSauberWECWilliams RacingWolff Zimmermann
Vámosi Péter

Vámosi Péter

2026-ban két amerikai F1 csapat lesz. Neked melyik a szimpatikusabb?
62 Szavazat · 62 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    Izgalmas részletek láttak napvilágot Horner Ferrarihoz igazolásával kapcsolatban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen már sejti, melyik csapat lesz a legjobb 2026-ban, és az nem a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Máris komolyan érdeklődik Leclerc iránt egy csapat, amennyiben távozna a Ferraritól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az Aston Martin reagált Alonso legújabb visszavonulási szándékára

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Mercedes tagadja hogy trükközés eredményeként nyertek volna Szingapúrban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.