Motorsportol.hu
2025. december 16, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

A KTM tovább spórol a költségeken – hogyan érinti ez a MotoGP-t?

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.10.30. 15:44
A KTM tovább spórol a költségeken – hogyan érinti ez a MotoGP-t?

Fotó: KTM Images

Sokszor hallottunk már a KTM pénzügyi nehézségeiről, és arról, hogy ezek akár a MotoGP-szereplést is fenyegethetik a jövőben. Most Pit Beirer elárulta, mi a helyzet jelenleg.

A KTM-csoport pénzügyi stabilizálása után most a motorsport-költségek is górcső alá kerültek. A versenyrészleg vezetője, Pit Beirer a Speedweek.com-nak beszélt arról, milyen változások várhatók – és mit jelent ez a MotoGP-szereplésre nézve.

Ez is érdekelhet

A MotoGP versenyzői is gratuláltak Norrisnak a bajnoki címhez

A MotoGP versenyzői is gratuláltak Norrisnak a bajnoki címhez

2025.12.14. 07:44
A paddock veteránja szerint Márquez ezt a váratlant húzhatja 2027-re

A paddock veteránja szerint Márquez ezt a váratlant húzhatja 2027-re

2025.12.11. 19:44

A cég összeomlását sikerült elkerülni, de az osztrák motorgyártó még messze van a normális működéstől. A nagyszabású átalakítási folyamat megállította a KTM zuhanását, de súlyos áldozatokkal járt: hónapokon át tartó bizonytalanság, termelésleállás és bizalomvesztés kísérte a folyamatot. Az elmúlt télen meghozott vészfékezés óta mintegy 1800 dolgozót bocsátottak el a 6200-ból.

A vállalat túlélése nagyban köszönhető az indiai Bajaj cégnek, amely hosszú távú partnerként pénzügyileg az osztrák gyártó mögé. A Bajaj 2025 novemberére a tervek szerint a KTM 76 százalékát birtokolja majd, ezzel többségi tulajdonossá válna.

A vezetésben is változás történt: Stefan Pierer távozott, helyét Gottfried Neumeister vette át, aki január óta irányítja a vállalatot. Az új vezérigazgató energikus stílusa mellett a hangsúlyt a hatékonyság növelésére és a költségek lefaragására helyezte. A Bajaj vezetője, Rajiv Bajaj szerint a költségek – különösen a marketing, a fejlesztés, a motorsport és az adminisztráció területén – jelenleg 50 százalékkal magasabbak a kívánatosnál.

Pit Beirer az erre vonatkozó kérdésre nyugodtan reagált: „Először is, kétségtelen, hogy Rajiv Bajaj személyes elkötelezettségével döntő szerepet játszott a KTM megmentésében. Az, amit a jelenlegi költséghelyzetről mond, egyszerűen a valóságot tükrözi. Már régebben közösen döntöttünk arról, hogy vállaljuk a következményeket, és úgy alakítjuk át a területeket, hogy a KTM sikeres vállalat maradhasson. Én a motorsport-részletről tudok beszélni.”

A minőségben nincs kompromisszum

Majd hozzátette: „A legfontosabb, hogy az általunk vállalt kötelezettségekben nem kötünk kompromisszumot a minőségben. Prémium kategóriások akarunk lenni – és azok is maradunk, a hozzá illő költségvetéssel.”

Ez összhangban van Neumeister korábbi nyilatkozatával is, aki a Katalóniai Nagydíjon így fogalmazott: „A vállalaton belül mindannyian egyetértünk abban, hogy a legjobbak akarunk lenni. Minden jövőbeli lépésünknek ezt kell szolgálnia. A MotoGP-ben való részvételünk csak akkor indokolt, ha ezzel bizonyítani tudjuk: a KTM képes a világ egyik legjobb technológiáját előállítani.”

A KTM és a Bajaj elkötelezettségét a MotoGP mellett jól jelzi az új 850 köbcentis motor fejlesztése is, amelyet 2027-től vetnek be. Beirer erről így nyilatkozott: „Megkaptam a hivatalos megbízást az új motor fejlesztésére az új MotoGP-korszakra. Senki nem engedélyezett volna egy ilyen projektet, ha nem állnánk szilárdan a sorozat mellett. Mi a MotoGP-ben vagyunk, és ott is maradunk.”

Ugyanakkor Beirer nem tagadja, hogy költségcsökkentésekre is szükség van: „Vegyük például a Dakar-ralit. A részvételünk nem kérdés, ez a vállalat szerves része, és folytatni fogjuk. De a gyári versenyzők számát nyolcról háromra csökkentettük. Ez fájdalmas volt, de befektetés a KTM jövőjébe. Most nálunk van a két legjobb ralis versenyző és a legígéretesebb újonc. Ez keményebb, kevesebb a hibalehetőség – de a Dakar sosem volt könnyű.”

Végül így foglalta össze a motorsport-vezető a helyzetet: „Nem az üzleti modell felforgatásáról van szó, hanem arról, hogy részletről részletre átnézzük a költségeket. Komolyan vesszük ezt, de ez nem jelenti azt, hogy kivonulnánk a motorsportból. Amit csinálunk, annak a legmagasabb minőséget kell képviselnie – ebben mindannyian egyetértünk.”

Source: speedweek.com
Tags: Bajaj AutoKTMMotoGPPit Beirer
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Szerinted ki az év F1-es újonca 2025-ben?
138 Szavazat · 138 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A korábbi McLaren-bajnok szerint egy pilóta kiemelkedik a mezőnyből, és az nem Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Elárulta Tsunoda, hogy miért ment át rajta olyan könnyen Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Brown félbeszakította Piastri és mérnöke beszélgetését Norris bajnoki címe után, nem kellett volna

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Új 2026-os F1-es szabály a csapatoknak, amiről eddig senki nem beszélt!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.