Egyelőre nem gondolkozik más csapatban Pedro Acosta.
Pedro Acosta idei szezonja brutálisan nehezen indult, hiába volt minden adott az immár gyári KTM csapatánál az előrelépés. Azonban a KTM körüli bizonytalanság az ő szereplésében meglátszott, azonban az idény második felében az egyik legjobb pilótává vált. A Cseh Nagydíjtól kezdve öt sprint, négy főfutamos dobogót szerzett, amivel fellépett a tabella ötödik helyére és már többet pontot szerzett a 260 pontjával, a tavalyi 215-nél, amit még a Tech3-nál ért el.
„Rájöttem, hogy a düh és az elégedetlenség, és azt mondanám, hogy a magammal szembeni düh, mert nem jöttek az eredmények, nem volt a helyes út, és minden csak rosszabb lett. Nagyon nehéz volt minden nap ezzel együtt élni. Most már elég nyugodt vagyok. Tudom, hogy száz százalékot beleadok. Ezért, ha ez nem rajtam múlik, akkor egyáltalán nem lehetek dühös. Végül is a KTM pontosan tudja, hogy dolgoznia kell. Tudják, hogy előre kell lépnünk, ha valamit el akarunk érni, vagy legalábbis folyamatosan a dobogón akarunk állni. Nem lehet mindent egyik napról a másikra elérni. Megpróbálok nyugodt maradni, és ha eljön az idő, akkor eljön. Ha versenyképes vagyok, minden lehetséges.” – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapján.
Amíg a KTM küszködött az idei év elején, felröppentek pletykák, hogy gyártót váltana a 21 éves versenyző. Élből két márka nem jöhet szóba, a Yamaha és a Honda, az a két gyártó, akik keresik még önmagukat. Az Aprilia úgy néz ki, hogy megtalálta a pilótáit, így maradt a Ducati. Azonban az olaszoknál sincs üresedés, hiába akad hat motor náluk. A VR46-tal hozták szóba Acostát, de ebből nem lett semmi.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
2027-ben új korszak lép életbe a MotoGP-nél, szabályváltozások lépnek érvénybe, ezért a legtöbb csapatnál csak a jövő évre találhatóak szerződések. Az borítékolható, hogy a versenyzői piac már jövő év elején megindul. A téli tesztelések és a jövő év első futamai döntő jelentőségűek lesznek egyes versenyzők jövőjének szempontjából, akár Acostáénál is, aki a KTM kiemelt státuszú pilóta.
„Őszintén szólva, szerintem ez egy lottó lesz. Igaz, hogy nagyon várom, hogy újra Európában lehessek, mert a KTM számára szerintem nagyon jó pályák jönnek. Lehet, hogy hasonlóak lesznek, mint Magyarország, Portugália és Valencia, ahol a KTM általában mindig jól teljesített. Ráadásul a tavalyi szezonban is elég jól éreztem magam Portugáliában. Szerintem még jobb formában érkezünk. Az biztos, hogy aki a huszonhetesre fogad, az ötven-ötven százalékos esélyt kap. Szerintem jó csapatom van, akik ezeket a dolgokat kezelik. Nem kell igazán törődnöm velük.” – mondta Acosta.
A KTM tovább spórol a költségeken – hogyan érinti ez a MotoGP-t?






