Az LCR csapatfőnöke szerint Somkiat Chantrának több idő kellett volna a MotoGP-hez.
Némileg átalakul az LCR Honda csapata, ahol idén Johann Zarco és Somkiat Chantra versenyzik. A monacói csapat szakít a hagyományokkal, jövőre nem lesz ázsiai a csapatban, mert Chantra távozik a Superbike-ba és helyette érkezik a Moto2-ből Diogo Moreira.
Chantra, aki idén debütált a MotoGP-ben nem tudott semmit sem mutatni magából. Többnyire ez a saját gyengeségének és sérüléseinek is köszönhető, nem mellesleg a Honda nem mindig szolgáltatta számára a legfrissebb újításokat, így nem is igazán volt esélye az erős pontszerzésekre. A szezonzáró előtt a thaiföldi a bajnokság huszonhatodik helyén áll hét ponttal, amivel a legrosszabb teljes szezonos pilóta a tabellán, és több szabadkártyás, vagy beugrós pilóta is megelőzi.
Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke a tök utolsó újoncot a védelmébe vette, miszerint sok olyan motoros található a mezőnyben, akinek több idő kellett a királykategória megszokására:
„Chantra egy tipikus példa egy olyan versenyzőre, akinek időre van szüksége, hogy megtanulja és alkalmazkodjon az új kategóriához. Más versenyzők gyorsabban sajátítják el a MotoGP-versenyzés technikáit. Ez nem azt jelenti, hogy az olyan versenyzők, mint Chantra, lassabbak lennének, csak hosszabb beilleszkedési időszakra van szükségük. Tudom, miről beszélek, mert nekem öt évbe telt, mire elértem az első százhuszonöt köbcentis győzelmem.”
Az egykori motorversenyző elárulta, hogy nem Chantrát tervezték leszerződtetni az idei szezonra és igaz távozik, de meghagyták a visszatérés lehetőségét:
„Honda eredeti terve az volt, hogy Ai Ogurát 2025-ben hozza be a MotoGP-be. Takaagi Nakagami logikus utódjának szánták, de neki más tervei voltak. Ekkor felmerült a lehetőség, hogy Taka nyolcadik évére is marad. De végül Chantrának adtak egy új esélyt. Néha a gyártóknak a motorsport programjuk mellett a kereskedelmi érdekeiket is figyelembe kell venniük. Ez normális, ezért Chantrát választották abban a reményben, hogy gyorsan alkalmazkodik a MotoGP-hez. Ezután kompartment szindróma alakult ki a karjában és térdszalag-sérülést szenvedett, ami nyilvánvalóan nem segítette a tanulási folyamatát. Ezután döntött úgy a Honda, hogy Chantrát a Superbike-világbajnokságba, Moreirát pedig a MotoGP-be viszi. Nem kizárt, hogy Chantra visszatér a MotoGP-be, ha jól teljesít az SBK-ban.”
Ogura éveken keresztül a Honda kiemelt motorosa volt. 2022-ben a második Moto2-ben töltött éve után már felmerült a lehetőség a szintlépésre, viszont ő nem kért belőle. További két évet maradt a középső osztályban, ahol tavaly világbajnok lett, és végül a MotoGP-ben a Trackhouse-nál debütált az idei szezonban.
Chantra szintén a Hondánál pallérozódott. 2016-ban megnyerte az Asia Talent Cupot, amit után a CEV Moto3 Junior világbajnokságban szerepelt, és 2019-től egészen 2024-ig a Moto2-ben versenyzett a Idemitsu Honda Team Asiánál. A legjobb eredményét 2023-ban érte el, amikor hatodik lett a végelszámolásban.






