Sergio Perez közel egy év után először tért vissza a Forma-1-be, és Imolában ült a Ferrari SF-23 volánja mögé, miközben a Cadillac felgyorsította a 2026-os bemutatkozásukra való felkészülést.
A mexikói a Ferrari 2023-as versenyautójának feketére festett változatával tért vissza a pályára. Ezt a Cadillac az F1 korábbi autók tesztelésére vonatkozó szabályozása (TPC) alapján kérte kölcsön. Nagyjából 20 Cadillac-alkalmazott és 30 Ferrari-munkatárs dolgozott együtt a 16-os és 17-es boxokban, miközben az új amerikai csapat első élő pályatesztjét végezte. Perez, akit a Red Bull 2024 végén elbocsátott, és aki a következő idényre teljes munkaidőben visszatér a Cadillac-hez, a tesztet nemcsak arra használta, hogy újra kapcsolatba kerüljön az F1-es gépekkel. Arra is ügyel, hogy felmérje a fizikai állapotát a téli edzések előtt. Az F1.com-nak nyilatkozott:
„Szerintem remek, hogy mehetek, és az időzítés is tökéletes, mert éppen a januári teszt előtt van. Ezen a két napon fizikailag is szeretném megnézni, mennyit romlott az állapotom, és min kell még dolgoznom. Ez nagyon jó útmutatás télre, hogy ezekre a dolgokra tudjak koncentrálni.”
A 35 éves pilóta Imolába érkezett, miután befejezte a Ferrari maranellói bázisán az üléspróbát. Pénteken a második napra már versenytávot terveznek. Elmondta, hogy a program segít az istállón belüli korai kémia kialakításában is:
„Ez kiváló lehetőséget kínál arra, hogy elkezdjünk együtt dolgozni a csapattal, a mérnökökkel, a szerelőkkel, és elkezdjünk ugyanazt a nyelven beszélni. Ez mindenképpen egy nagyszerű időszak nekünk.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Cadillacnek ez a gyakorlás nem annyira a teljesítményről szól, hanem inkább egy versenycsapat felépítéséről a semmiből. Graeme Lowdon csapatfőnök a Speedcafe-nak a Szingapúri Nagydíjon elmondta, hogy a teszt célja az, hogy a munkatársak hónapokig tartó virtuális felkészülés után valódi tapasztalatokat szerezzenek:
„Csapatként vehetünk már részt a TPC tesztelésen, csak mások autóját kell még használnunk. Nyilvánvalóan nincs idei autónk, amit fejleszthetnénk, ezért bizonyos mértékben a korábbi autó, a jelenlegi autó vagy a történelmi autó tesztelése kissé pontatlan megnevezés a mi esetünkben, mert nem tudunk saját autót tesztelni. Amit ki akarunk próbálni, azok az emberek. Azt akarjuk, hogy az emberek megszokják a közös munkát. Hogy megtanulják az időmérőn alkalmazott gyors fordulatokat. Hogy elsajátítsák az eljárásokat a személyzet közt. Hogy megismerjék a beépítési és kiszerelési eljárásokat. Ez mindaz, amit tesztelni akarunk.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Cadillac már teljes versenyhétvégét is szimulált a bázisán. Ugyanakkor Imola az első alkalom, hogy ezeket a folyamatokat valódi környezetben alkalmazhatja.
Az alakulat a 2026-os debütálására készül az Ausztrál Nagydíjon, ahol Valtteri Bottas csatlakozik Perezhez, miután idén lejár a Mercedesnél betöltött tartalékosi szerepe.






