Az Audi Forma-1-es csapatának vezetője, Mattia Binotto szerint a sportág pilótái „kezdik élvezni” a 2026-ra tervezett radikális szabályváltozáshoz való alkalmazkodás jelentette kihívást.
Jövőre a királykategória új korszakba lép, amelynek talán a történelme legérdekesebb technikai szabályzata lesz a jellemzője. A német márka elektromos hajtás iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a V6 hibrideik teljes mértékben egyenlőek lesznek a belső égésű és az elektromos hajtás tekintetében. Az új gumik, a kisebb autók és a DRS betiltása mellett az aerodinamika is változik, csökken a talajhatás.
A pilóták kezdetben szkeptikusan álltak a 2026-os autóhoz a korai szimulátoros tesztek alapján, Charles Leclerc pedig azt állította, hogy „nem rajong” azért, amit megtapasztalt. Binotto azonban az Audi 2026-os festésének bemutatóján elmondta, hogy a vélemények változtak, és kijelentette, hogy a német csapat személyzete is lelkesen fogadta a változást.:
„Ez legalább 30 év alatt a legnagyobb változás. Óriási a változás. Őszintén szólva, szerintem ez igen nagy kihívás. Szerintem jelenleg minden technikus örül a szabályok változásának. Úgy vélem, hogy még a pilóták is, akik kezdetben kritizálták mindezt. Összességében, amit a versenyzők kommentárjaiból kiolvasok, kezdik élvezni az új autókat.”
A csapatok szabályszegést követhetnek el, ha háromszázalékos teljesítményhátrányban vannak riválisaikhoz képest, annak érdekében, hogy ne ismétlődjön meg a 2014-ben – a V6 hibrid korszak kezdetén – tapasztalt teljesítménykülönbség. Az Audi reméli, hogy nem lesz szükség ilyen rugalmasságra, és kevesen fogadnának ellenük. A márka ugyanis elektromos autósportban elért sikereket, hiszen győztesek voltak a Formula E-ben és a Dakar-rali versenyen. Utóbbit hibrid autóval nyerték meg. Binotto nem tűnik zavartnak ettől a lehetőségtől, bízik az FIA ígéretében, hogy megengedi ezeket a kicsi szabályszegéseket, és abban, hogy a csapatok gyorsan orvosolják az ilyen akadályokat:
„Biztos vagyok benne, hogy végeredményben jó show lesz. A változások azért történtek, hogy először is relevánsak legyünk a közúti autók mellett, a teljesen fenntartható üzemanyagokkal. Ez a kihívás az üzemanyag-beszállítóknak is. De összességében a látvány javulni fog, mert hisszük, hogy az új szabályok javítani fogják a versenyeket. Tehát lehet, hogy a kezdetekben türelmesnek kell lennünk, mert a nagy változások diszkontinuitást, szakadékokat hozhatnak az istállók között. De biztosan minden alakulat nagyon hamar felzárkózik majd. Arra számítok, hogy szükség esetén pár szabályt módosítani fognak. Ez is a folyamat része. Minden évben, minden idényben az FIA mindig alkalmazkodott az igényekhez, és ez most is megtörténhet. De mindent figyelembe véve, ez egy remek szabályozás lesz.”






