A 2025-ös Las Vegas-i Nagydíj utáni technikai ellenőrzése során a FIA műszaki delegáltja, Jo Bauer két autó esetében is szabálytalanságról adott jelentést. A problémát a kopólemez vastagsága okozza.
Az FIA közeménye szerint a vizsgálat a 81-es és a 04-es rajtszámú autót, tehát a két McLarent érinti, Oscar Piastri és Lando Norris autját.
A jelentés szerint mindkét autó kopólemezét megmérték, és a csapatok által beküldött megfelelőségi dokumentumokkal összevtették. A mérés eredménye azonban egyértelműen jelezte, hogy a kopás a megengedett határértéknél jelentősebb.
Az FIA technikai szabályzata a TR 3.5.9 e) cikkelyben előírja, hogy a kopólemez vastagsága nem lehet 9 milliméternél kisebb. A jelentés szerint a vastagság ennél mindkét autó esetében kisebb, ami potenciális szabályszegést jelenthet.
A technikai delegált a dokumentumban jelezte, hogy az ügyet a felügyelők elé terjeszti további vizsgálatra és döntéshozatalra. A stewardok feladata lesz megállapítani, hogy a szabálytalanság szankciót von-e maga után, és ha igen, milyen mértékűt.
A kopólemez túlzott kopása gyakran a túl alacsony hasmagasság következménye, ami teljesítménybeli előnyt jelenthet, így az FIA különösen szigorúan ellenőrzi ezt az elemet.
Lando Norrs veszélybe sodorta magát a verseny után – akár büntetést is kaphat érte






