Elárulta Max Verstappen, hogy ő miként képzel el egy versenyhétvégét.
Az utóbbi években divat lett a több futamos hétvége a motorsportban. A Forma-1 2021 óta alkalmazza a formátumot, amit az évek alatt többször pontosítgatott. Mostanra hat sprintfutam képezi részét a hétvégéknek, amikor szombaton is rendeznek futamot. A MotoGP ennél hektikusabb, mert 2023 óta náluk minden hétvégén futnak sprintet, kivétel nélkül. Ez a motorosoknál azt eredményezte, hogy átalakítsák a hétvégék működését, aminek a kisebb géposztályok itták meg a levét, mert kevesebb lett számukra is a szabadedzés.
A MotoGP-nél továbbá az is gond, hogy a főfutam felét rendezik meg a sprinten, de ezzel nagyobb is baleset veszélye, amely sérüléshez vezethet. Kétkeréken sajnos mindig előfordulnak a sérülések, ahogy az utóbbi években. Idén a mezőny felének volt része valamilyen sérülésben, és jópáraknak futamot is kellett kihagynia.
Max Verstappen szerint, aki nagy rajongója a MotoGP-nek lenne egy elképzelése, amelynek köszönhetően a sérülések kockázata csökkenne:
„Kevesebb verseny. Kevesebb pálya. Lineáris naptár. Kétnapos versenyhétvégék. Nincs sprint. Egy szabadedzés, egy időmérő és a verseny.”
A négyszeres világbajnok felvetése pedig az eredményezné, hogy sokkal feszített tempójú lenne a hétvége, mert így két nap alatt kellene mindent lezavarni. A péntek a MotoGP szempontjából azért fontos, mert itt ismerkednek úgy igazán össze a motorral a versenyzők. A Forma-1-ben ez egy fokkal könnyebb, mert ott tudnak szimulátorban gyakorolni.
Jelenleg a rendes hétvégéken a Forma-1-ben pénteken kettő, szombaton egy szabadedzést rendeznek az időmérő mellett, aztán vasárnap jön a futam. A MotoGP-ben pénteken szintén kettő edzést futnak le, ahol a második téttel bír, mert az első tíz helyezett bejut egyenes ágon az időmérő Q2-jébe. Szombaton reggel egy újabb szabadedzés megy le, amit egyből követ az időmérő, majd délután a sprintfutam. Vasárnap reggel egy kisebb bemelegítő edzésen vesznek részt, és a délután már a futamé a főszerep.
Verstappen kevesebb versenyes gondolata pedig ellentétes azzal, amit jelenleg a MotoGP követ. A széria minden évben bővíti a naptárát, ahogy a Forma-1 is. Idén az F1-ben huszonnégy, a MotoGP-ben huszonkettő hétvége volt, ami utóbbi esetében negyvennégy futamot jelent. Idén kúszott fel a naptár erre a számra, mert tavaly még húsz, a koronavírus előtti években pedig tizennyolc, tizenkilenc futamot rendeztek. Ez a nézők szempontjából lehet izgalmas, de mint az idei évben, Marc Márquez már a tizenhetedik futamon eldöntötte a bajnokság kimenetelét, így maradt öt futam, amin a végső izgalom szempontjából lényegtelen volt. A versenyzőknél a sok utazás, sok verseny miatt korán előjöhet a fáradtság.






