Motorsportol.hu
2025. szeptember 7, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Newey hiperautójának olyan brutális leszórítóereje van, hogy nem bírják a gumik!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.08.21.
Newey hiperautójának olyan brutális leszórítóereje van, hogy nem bírják a gumik!

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A Red Bull jelenlegi műszaki igazgatója, Adrian Newey szerint RB17-es autója több leszorítóerőt termel, mint amennyit a testreszabott abroncsok el tudnak viselni kanyarodás közben – számolt be róla a RaceFans.

A sztártervező elmondta, hogy úgy oldották meg a problémát, hogy bizonyos sebesség felett csökkentették a Forma-1-es ihletésű autó által generált leszorítóerőt. Úgy tudni, hogy ezt az autó elején és hátulján aktív aerodinamikával érték el, ahogyan azt az F1-es autók esetében is teszik majd 2026-tól.

Ez is érdekelhet

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

2025.08.26.
Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

2025.08.20.

Korábban más gyártók is adtak már maximális sebességkorlátozást a hiperautókhoz, hogy megakadályozzák a gumiabroncsok meghibásodását extrém végsebességnél. A 2017-ben megjelent Bugatti Chiron például elektronikusan 240 km/h-ra van korlátozva.

De míg a Chiron 1500 lóerős és alig két tonna súlyú, addig az RB17 tömege ennek kevesebb mint a fele, mindössze 900 kilogramm, viszont 1200 lóerős.

Az RB17 végsebessége 370 km/h, és Newey elmondta, hogy a gumik kanyarodás közbeni védelme érdekében is lépéseket kellett tenniük.

„A gumik jelentős szempontot képviseltek” – mondta. „Nagyon korán szerződést kötöttünk a Michelinnel, hogy kifejezetten az autóhoz fejlesszenek abroncsokat.”

„De még ezekkel a speciális abroncsokkal is el kell kezdenünk csökkenteni a leszorítóerőt 241 km/h felett.”

„Nyilvánvalóan ez a teljes gumiterhelés, tehát az autó súlya plusz az aero terhelés” – magyarázta. „Szóval a sok ok egyike, amiért valóban arra koncentráltunk, hogy megpróbáljuk a lehető legalacsonyabbra csökkenteni a súlyt, az az volt, hogy tudtuk, hogy végül nagy sebességnél a gumik korlátozzák majd a sebességünket.”

Ugyanezek az érvek vezették Newey-t arra, hogy a normál szívómotor mellett döntsön, és elvetette az első tengelyen elhelyezett hibrid hajtásláncra vonatkozó korai terveket.

„Az autó rengeteg cikluson n ment keresztül” – mondta. „Úgy indult, hogy az elektromos motor az első tengelyen négykerék-meghajtást biztosít majd. De a szimulációk azt mutatták, hogy valójában gyorsabb lenne súlyt megtakarítani, és csak a hátsó tengelyre tenni.”

„Kezdetben egy V8-as duplaturbós motorral indult. Természetesen mindenki szívó motort akart, de a kérdés az volt, hogy hogyan tudnánk egy szívó motort úgy kialakítani, hogy az a teljesítményt, a a csomag méretét és a súlycélokat is elérje, amelyeket kitűztünk magunk elé.”

„Ez elég nagy kihívást jelentett, és amint a hajtásláncokkal foglalkozó csoportunk – a megfelelő időzítéssel – elkezdett megoldásokat találni, együttműködve ezzel a fiatal csoporttal, megszületett a V10-es normál szívó motor.”

Newey 140 fős csapattal dolgozik az autón, amelyből mindössze 50 példány készül majd.

A szélsőséges, F1-es teljesítménycélok ellenére, amelyeket kitűzött elé, azt mondja, nem lesz megerőltető vezetni a járművet.

„Olyan autót próbáltunk kitalálni, amely viszonylag kevés tapasztalattal rendelkező ember számára is elérhető” – mondta Newey. „Képes legyen érezni az autót, kezes legyen, nem túl harapós, és nem túl nehéz vezetni.”

„Aztán ahogy fejlődnek a saját képességeid, az autó alkalmazkodó lenne, és tudnád hangolni, különböző gumikkal, különböző leszorítóerő-szintekkel és így tovább, így együtt tudnál fejlődni az autóval, ami végül – igaz, egy profi kezében – képes Forma-1-es köridőkre.”

„Valójában a minap az egyik ügyfelünk ült a szimulátorban, aki valójában nem profi, hanem egy nagyon jó amatőr versenyző, és ő a szimulátorban egy másodperccel megszerezte volna a pole pozíciót Silverstone-ban az autóval.”

Source: racefans.net
Tags: Adrian NeweyhiperautóleszorítóerőRB17
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki lesz Max Verstappen 2026-os csapattársa a Red Bullnál?
111 Szavazat · 111 szavazat
Szavazok

Ajánló

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.

TOP 5

  • Wolff nyilvánosságra hozta Horner neki szóló üzenetét a Red Bull-tól való távozása után

    Wolff nyilvánosságra hozta Horner neki szóló üzenetét a Red Bull-tól való távozása után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Schumacher kapcsolatba került a McLarennel, miután a Cadillacet kikosarazta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hogyan tudott Leclerc mobiltelefonálni a dombon ülve a Holland Nagydíj alatt?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wolff szerint szerint ha ez a hármas összeáll, olyan lenne, mintha a maffia irányítaná az egyik F1-es csapatot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu