Motorsportol.hu
2025. augusztus 19, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Kit érdekel, hogy vezet, ha Valentino Rossinak hívják – így indult az olasz klasszis GT-karrierje

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.10.12.
Kit érdekel, hogy vezet, ha Valentino Rossinak hívják – így indult az olasz klasszis GT-karrierje

Fotó: BMW Group

ADVERTISEMENT

Valentino Rossi arról mesélt, miért csatlakozott a WRT csapathoz 2022-ben. Nem akart egyik csapat „kabalaállata” sem lenni csak a neve miatt.

A MotoGP legendája, Valentino Rossi már GT3-as pilótaként is letette a névjegyét. A kilencszeres motoros világbajnok ugyanis már két futamot tudott nyerni a GT World Challenge (GTWC) Europe-ban. A World Endurance Championship keretén belül (WEC) pedig kétszer állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

Ez is érdekelhet

Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

2025.08.15.
Tied lehet az a sisak, ami látta a MotoGP legendáját küzdeni

Tied lehet az a sisak, ami látta a MotoGP legendáját küzdeni

2025.08.14.

A kezdet azonban nem volt könnyű. Rossi ambíciókkal érkezett, de a legtöbb gyártónak a neve volt a fő vonzerő a tárgyalásokon. Hogy végül miért döntött a WRT mellett, annak konkrét oka volt, amit a Motorsport-Total.com-nak adott exkluzív interjújában el is árult.

„Szinte az összes gyártóval beszéltünk, hogy megnézzük, milyen lehetőségeim vannak” – mondta a 45 éves versenyző. „Úgy tűnt, Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke az, aki a legnagyobb szenvedélyt hozta ebbe a programba. És ő volt az, aki a leginkább hitt bennem, mint versenyzőben. A többiek inkább abban voltak érdekeltek, hogy ’Valentino Rossi figurája’ legyek, de nem volt világos elképzelésük arról, hogy mit kellene tenniük. Vincent viszont teljesen a versenyzésre összpontosított.”

Rossi nem mond neveket, de számos gyártóval állt kapcsolatban. Az egyik konkrét gyártó a Ferrari volt: „Nagyon szerettem volna csatlakozni hozzájuk. Beszéltünk is, de valahogy nem nagyon érdekeltem őket. A lehetőség megvolt, de más terveik voltak.”

„Vincent viszont azonnal megnyert magának” – mondja. Végül az Audi akkori versenycsapatánál kötött ki, de 2022 közepén egyre több jel utalt arra, hogy az Audi GT3-as programja véget ér. A WRT végül 2023-ban a BMW-hez igazolt.

„Vincent azt mondta nekem, hogy a csapat számára fontos, hogy találjon egy másik gyártót, amelynek van prototípusa. Amikor a BMW-ről beszélt nekem, természetesen nagyon örültem, mert mindig is nagy szenvedélyem volt ez a márka, és otthon mindig is BMW-k parkoltak a garázsomban.”

A MotoGP-ben elért pole pozícióival több modellt is hazavihetett, de édesapja már 2001-ben vett neki egy M3-ast.

„Amikor beszéltem a BMW illetékesével, sokkal nagyobb érdeklődést éreztem a GT-pilótaprogramom iránt, mint az Audinál, akik nem igazán foglalkoztak velem – talán azért sem, mert a Vincenttel való kapcsolatuk éppen akkor ért véget.”

A BMW-nél Rossit még gyári pilótává is előléptették: „Andreas Roos már az első találkozástól kezdve nagyon motivált volt, hogy engem alkalmazzon. Ez sokat segített nekem, mert egy hivatalos gyártó támogatását magad mögött tudni azért nem semmi.”

Rossi briliáns előzésekkel tért vissza a dobogóra

Source: de.motorsport.com
Tags: Andreas RoosAudiBMWGT World Challenge EuropeGT3Valentino RossiVincent Vosse
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Kilátogatsz hétvégén a MotoGP Magyar Nagydíjára?
73 Szavazat · 73 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • Räikkönen lesz az új Verstappen?

    Räikkönen lesz az új Verstappen?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ma 2 éve, hogy Massa beperelte a Forma-1-et – Lássuk, hol tart az ügy most!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclercnek már szúrja a szemét Hamilton ferraris fizetése

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Ferrari korábbi pilótája ledobta az atombombát: „Senki sem akarta Hamiltont Maranellóban”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu