Autó

Kit érdekel, hogy vezet, ha Valentino Rossinak hívják – így indult az olasz klasszis GT-karrierje

Valentino Rossi arról mesélt, miért csatlakozott a WRT csapathoz 2022-ben. Nem akart egyik csapat „kabalaállata” sem lenni csak a neve miatt.

A MotoGP legendája, Valentino Rossi már GT3-as pilótaként is letette a névjegyét. A kilencszeres motoros világbajnok ugyanis már két futamot tudott nyerni a GT World Challenge (GTWC) Europe-ban. A World Endurance Championship keretén belül (WEC) pedig kétszer állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

A kezdet azonban nem volt könnyű. Rossi ambíciókkal érkezett, de a legtöbb gyártónak a neve volt a fő vonzerő a tárgyalásokon. Hogy végül miért döntött a WRT mellett, annak konkrét oka volt, amit a Motorsport-Total.com-nak adott exkluzív interjújában el is árult.

„Szinte az összes gyártóval beszéltünk, hogy megnézzük, milyen lehetőségeim vannak” – mondta a 45 éves versenyző. „Úgy tűnt, Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke az, aki a legnagyobb szenvedélyt hozta ebbe a programba. És ő volt az, aki a leginkább hitt bennem, mint versenyzőben. A többiek inkább abban voltak érdekeltek, hogy ’Valentino Rossi figurája’ legyek, de nem volt világos elképzelésük arról, hogy mit kellene tenniük. Vincent viszont teljesen a versenyzésre összpontosított.”

Rossi nem mond neveket, de számos gyártóval állt kapcsolatban. Az egyik konkrét gyártó a Ferrari volt: „Nagyon szerettem volna csatlakozni hozzájuk. Beszéltünk is, de valahogy nem nagyon érdekeltem őket. A lehetőség megvolt, de más terveik voltak.”

„Vincent viszont azonnal megnyert magának” – mondja. Végül az Audi akkori versenycsapatánál kötött ki, de 2022 közepén egyre több jel utalt arra, hogy az Audi GT3-as programja véget ér. A WRT végül 2023-ban a BMW-hez igazolt.

„Vincent azt mondta nekem, hogy a csapat számára fontos, hogy találjon egy másik gyártót, amelynek van prototípusa. Amikor a BMW-ről beszélt nekem, természetesen nagyon örültem, mert mindig is nagy szenvedélyem volt ez a márka, és otthon mindig is BMW-k parkoltak a garázsomban.”

A MotoGP-ben elért pole pozícióival több modellt is hazavihetett, de édesapja már 2001-ben vett neki egy M3-ast.

„Amikor beszéltem a BMW illetékesével, sokkal nagyobb érdeklődést éreztem a GT-pilótaprogramom iránt, mint az Audinál, akik nem igazán foglalkoztak velem – talán azért sem, mert a Vincenttel való kapcsolatuk éppen akkor ért véget.”

A BMW-nél Rossit még gyári pilótává is előléptették: „Andreas Roos már az első találkozástól kezdve nagyon motivált volt, hogy engem alkalmazzon. Ez sokat segített nekem, mert egy hivatalos gyártó támogatását magad mögött tudni azért nem semmi.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

3 óra ago

A Red Bull visszaszerezné azt a versenyzőt, akit még Horner rúgott ki

Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…

5 óra ago

Óriási megtiszteltetés érte a hazájában Piastrit

Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…

7 óra ago

Hatalmas izgalmakat hozott a HunGarian Baja – Várpalotán és környékén

A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…

9 óra ago

Előkerült egy újabb fotó: Wolffék hajóján nem csak Verstappen volt ott!

Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…

11 óra ago

Felrobban a dühtől Bagnaia: Rászólt a Ducatira

Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…

13 óra ago