Autó

Bár az F1-ben csak 2026-ban debütál, az Audi gazdag motorsport történelemmel rendelkezik

Az Audi motorsportos története hosszú és gazdag, tele innovációval, sikerrel és izgalmas pillanatokkal. Az autógyártó már régóta jelen van a versenyzés világában, 2026-ban pedig új fejezetet nyit, amikor belép a Forma-1-be.

De honnan is indult az Audi?

August Horch autógyára „Horch” néven futott, majd 1904-ben alapítptt egy másik autógyárat is. A márkanév kiválasztásához saját vezetéknevének (Horch) latin fordítását (audite) vette alapul, így született meg az Audi elnevzés.

1932-ben német autóipari szövetség alakult, Auto Union néven, amely négy nagy német autógyár – Audi, DKW, Horch és Wanderer – alkotott. A ma is ismert négykarikás logó is ekkor született meg, amely a négy autómárkát jelképezte. Az autók gyorsan a versenypályák meghatározó szereplőivé váltak.

Az Auto Union a 1930-as években kezdte el nagy sikerrel szerepelni a Grand Prix versenyeken, a legmodernebb technológiai újításokkal készültek.

(A nyitóképen Hans Stuck és az Auto Union Type A, 1934 május 27-én az AVUS-on.)

A második világháború utáni időszakban az Auto Union a gazdasági nehézségek és a politikai változások következtében átalakult, és 1965-ben a márka elnevezésében az Audi is előtérbe került. 1964-ben már Audi NSU Auto Union AG volt az elnevezés, míg nem 1985 óta Audi AG néven ismert a márka.

A négykarikások motorsport iránti szenvedélye időközben sem csökkent, és az 1980-as évek elején az Audi az első gyártóként kezdett el a Quattro néven ismert összkerékhajtású technológia alkalmazásával dominálni a rali világában. A Quattro autók ikonikusak lettek, miután az Audi négy világbajnoki címet nyert a WRC-ben.

Fotó: Audi AG

A Quattróval 1985-ben, 1986-ban és 1987-ben is megnyerték Pikes Peak International Hill Climb versenyt.

Az Audi hosszú ideje részt vesz a DTM-ben is, és az egyik legsikeresebb gyártó a verseny történetében. Az Audi az évek során számos bajnoki címet szerzett a bajnokságban.

A 2000-es évek elején a márka a sportautók világába is betört, és az R8 LMP autókkal három alkalommal is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

Fotó: Audi AG

Később jelentős szereplői voltak a Formula E elektromos bajnokságnak is.

A Forma-1-es belépésről szóló bejelentés új fordulópontot jelent a márka motorsportos történetében. Az Audi 2026-ban a Sauber csapatot megvásárolva hivatalosan is csatlakozik a Forma-1-es világbajnoksághoz, hoyg tovább bővítse motorsport-örökségét.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

7 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

8 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

9 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

10 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

11 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

12 óra ago