Fotó: Audi AG
Az Audi motorsportos története hosszú és gazdag, tele innovációval, sikerrel és izgalmas pillanatokkal. Az autógyártó már régóta jelen van a versenyzés világában, 2026-ban pedig új fejezetet nyit, amikor belép a Forma-1-be.
August Horch autógyára „Horch” néven futott, majd 1904-ben alapítptt egy másik autógyárat is. A márkanév kiválasztásához saját vezetéknevének (Horch) latin fordítását (audite) vette alapul, így született meg az Audi elnevzés.
1932-ben német autóipari szövetség alakult, Auto Union néven, amely négy nagy német autógyár – Audi, DKW, Horch és Wanderer – alkotott. A ma is ismert négykarikás logó is ekkor született meg, amely a négy autómárkát jelképezte. Az autók gyorsan a versenypályák meghatározó szereplőivé váltak.
Az Auto Union a 1930-as években kezdte el nagy sikerrel szerepelni a Grand Prix versenyeken, a legmodernebb technológiai újításokkal készültek.
(A nyitóképen Hans Stuck és az Auto Union Type A, 1934 május 27-én az AVUS-on.)
A második világháború utáni időszakban az Auto Union a gazdasági nehézségek és a politikai változások következtében átalakult, és 1965-ben a márka elnevezésében az Audi is előtérbe került. 1964-ben már Audi NSU Auto Union AG volt az elnevezés, míg nem 1985 óta Audi AG néven ismert a márka.
A négykarikások motorsport iránti szenvedélye időközben sem csökkent, és az 1980-as évek elején az Audi az első gyártóként kezdett el a Quattro néven ismert összkerékhajtású technológia alkalmazásával dominálni a rali világában. A Quattro autók ikonikusak lettek, miután az Audi négy világbajnoki címet nyert a WRC-ben.
A Quattróval 1985-ben, 1986-ban és 1987-ben is megnyerték Pikes Peak International Hill Climb versenyt.
Az Audi hosszú ideje részt vesz a DTM-ben is, és az egyik legsikeresebb gyártó a verseny történetében. Az Audi az évek során számos bajnoki címet szerzett a bajnokságban.
A 2000-es évek elején a márka a sportautók világába is betört, és az R8 LMP autókkal három alkalommal is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Később jelentős szereplői voltak a Formula E elektromos bajnokságnak is.
A Forma-1-es belépésről szóló bejelentés új fordulópontot jelent a márka motorsportos történetében. Az Audi 2026-ban a Sauber csapatot megvásárolva hivatalosan is csatlakozik a Forma-1-es világbajnoksághoz, hoyg tovább bővítse motorsport-örökségét.
Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…
A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…
A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…
A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…
A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…
Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…