Motorsportol.hu
2025. július 12, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Bár az F1-ben csak 2026-ban debütál, az Audi gazdag motorsport történelemmel rendelkezik

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.01.02.
Bár az F1-ben csak 2026-ban debütál, az Audi gazdag motorsport történelemmel rendelkezik

Fotó: Audi AG

Az Audi motorsportos története hosszú és gazdag, tele innovációval, sikerrel és izgalmas pillanatokkal. Az autógyártó már régóta jelen van a versenyzés világában, 2026-ban pedig új fejezetet nyit, amikor belép a Forma-1-be.

De honnan is indult az Audi?

August Horch autógyára „Horch” néven futott, majd 1904-ben alapítptt egy másik autógyárat is. A márkanév kiválasztásához saját vezetéknevének (Horch) latin fordítását (audite) vette alapul, így született meg az Audi elnevzés.

Ez is érdekelhet

Hamilton már tudja, mit nem tehetnek meg az F1 film folytatásával

Hamilton már tudja, mit nem tehetnek meg az F1 film folytatásával

2025.07.12.
Steinert sokkolta Horner kirúgása

Steinert sokkolta Horner kirúgása

2025.07.11.

1932-ben német autóipari szövetség alakult, Auto Union néven, amely négy nagy német autógyár – Audi, DKW, Horch és Wanderer – alkotott. A ma is ismert négykarikás logó is ekkor született meg, amely a négy autómárkát jelképezte. Az autók gyorsan a versenypályák meghatározó szereplőivé váltak.

Az Auto Union a 1930-as években kezdte el nagy sikerrel szerepelni a Grand Prix versenyeken, a legmodernebb technológiai újításokkal készültek.

(A nyitóképen Hans Stuck és az Auto Union Type A, 1934 május 27-én az AVUS-on.)

A második világháború utáni időszakban az Auto Union a gazdasági nehézségek és a politikai változások következtében átalakult, és 1965-ben a márka elnevezésében az Audi is előtérbe került. 1964-ben már Audi NSU Auto Union AG volt az elnevezés, míg nem 1985 óta Audi AG néven ismert a márka.

A négykarikások motorsport iránti szenvedélye időközben sem csökkent, és az 1980-as évek elején az Audi az első gyártóként kezdett el a Quattro néven ismert összkerékhajtású technológia alkalmazásával dominálni a rali világában. A Quattro autók ikonikusak lettek, miután az Audi négy világbajnoki címet nyert a WRC-ben.

Stig Blomqvist, Audi Quattro 1984
Fotó: Audi AG

A Quattróval 1985-ben, 1986-ban és 1987-ben is megnyerték Pikes Peak International Hill Climb versenyt.

Az Audi hosszú ideje részt vesz a DTM-ben is, és az egyik legsikeresebb gyártó a verseny történetében. Az Audi az évek során számos bajnoki címet szerzett a bajnokságban.

A 2000-es évek elején a márka a sportautók világába is betört, és az R8 LMP autókkal három alkalommal is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

Frank Biela és az Audi R8 a 2000-es 24 Hours of Le Mans-on. Az autót egyébkét Emanuele Pirróval és Tom Kristensennel megosztva vezette
Fotó: Audi AG

Később jelentős szereplői voltak a Formula E elektromos bajnokságnak is.

A Forma-1-es belépésről szóló bejelentés új fordulópontot jelent a márka motorsportos történetében. Az Audi 2026-ban a Sauber csapatot megvásárolva hivatalosan is csatlakozik a Forma-1-es világbajnoksághoz, hoyg tovább bővítse motorsport-örökségét.

Tags: AudiDTMF1Forma-1kisokosLe Mans-i 24 órásQuattrroWRC
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Láttad már az F1 filmet?
142 Szavazat · 142 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Esélyes, hogy Verstappen rúgatta ki Christian Hornert

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megérkezett Verstappen reakciója Horner hirtelen távozására a Red Bulltól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.