Motorsportol.hu
2025. június 1, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home ETRC

A Kamion Eb 2024-es újdonságai egy cikkbe gyűjtve!

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.05.25.
A Kamion Eb 2024-es újdonságai egy cikkbe gyűjtve!

Fotó: FIA ETRC

Készüljünk egy adrenalinban gazdag szezonra, amikor a 2024-es Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén akcióba lendül!

Idén megújult a kvalifikációs formátum, két hivatalos FIA bajnoki kategóriát vezetnek be, új gumiabroncsokat készítettek és a technikai szabályokat is frissítették.

Ez is érdekelhet

Apja korábbi világbajnok F1-es ellenfele menedzseli tovább Sebastian Montoya-t

Apja korábbi világbajnok F1-es ellenfele menedzseli tovább Sebastian Montoya-t

2025.05.30.
Idősebb Sainz megnézte volna a fiát Verstappen csapattársaként is a Red Bullnál

Idősebb Sainz megnézte volna a fiát Verstappen csapattársaként is a Red Bullnál

2025.05.30.

IZGALMAS ÚJ IDŐMÉRŐS FORMÁTUM
A soron következő idényben egy izgalmas új kvalifikációs formátum debütál. Az 1. és 3. futamra kiírt egyetlen időmérőt, amelyet a Super Pole követett, egy dinamikus, három szakaszból álló kvalifikációs formátum váltja fel. Ennek célja, hogy fokozatosan szűkítse a mezőnyt, és megmutassa a legjobb kamionversenyzők képességeit. Így működik majd a dolog:

A Q1 (15 perc) határozza meg a rajtrács 13. és 13. helyét: Az első edzés minden kamion számára nyitott lesz. Így mindenkinek lehetősége nyílik arra, hogy a pályán megdöntse a leggyorsabb idejét. A 15 perces időmérőn a versenyzőknek a végsőkig kell hajtaniuk magukat és gépeiket, hogy biztosítsák helyüket a következő fordulóra.
A Q2 (10 perc) határozza meg a 7-12. rajthelyeket: A Q1 lendületére építve a második részbe a Q1 leggyorsabb 12 versenyzője jut tovább, hogy megküzdjön egymással. A mindössze 10 perces időmérőn nagy lesz az tülekedés, mivel a versenyzők azért küzdenek, hogy a következő fordulóban az élre állhassanak.
A Q3 (5 perc) határozza meg az 1-6. rajtpozíciót: A végső megmérettetésben a Q2 legjobb 6 versenyzője vesz részt egy ötperces, körömrágós küzdelemben. Mivel az idő fogy, minden másodperc számít, a versenyzők pedig utolsó próbálkozásukat teszik meg az értékes pole pozícióért.

Ahogy korábban az ismert volt, a 2. és 4. futam rajtpozícióit az 1. és 3. futam eredményei határozzák meg, a legjobb 8 versenyző fordított sorrendben indul.

VÁLTOZÁSOK A VERSENY FORMÁTUMÁBAN

A verseny fokozását és a kamionversenyzők nagyobb elismerését célzó lépésként a Goodyear FIA ETRC mostantól két külön kategóriában kerül megrendezésre: TITAN és CHROME. A TITAN és CHROME versenyzők továbbra is együtt indulnak, de mindkét kategóriának saját győztese lesz minden versenyen. A versenyzők a saját kategóriájukban versenyeznek majd az idény alatt. A szezon végén mindkét kategóriában hivatalos FIA-címet kap a legtöbb pontot elérő versenyző. Ez a változás eltérést jelent a korábbi formátumtól. Az egy általános kategóriát és egy hivatalos FIA-címet, valamint egy Promoter’s Cup osztályt tartalmazott, amely nem járt hivatalos FIA-címmel. A TITAN és CHROME kategóriák bevezetésével mostantól minden pilótának lehetősége lesz arra, hogy harcba szálljon a hivatalos FIA elismerésért. Ez új szintre emeli a bajnokság megkülönböztetését.

FRISSÍTÉSEK A TECHNIKAI SZABÁLYZATBAN
A 2024-es technikai szabályzat egyik legfontosabb frissítése az első tengely szögének 30 fokban történő korlátozása. Ez a frissítés az ETRA, az FIA és a csapatok közötti széleskörű egyeztetés eredménye. Felismerték, hogy szabványosított paraméterekre van szükség a kormánymechanikával és a mechanikus alkatrészek sérülésével kapcsolatos problémák megoldása érdekében. Frans Steilberg, az FIA technikai delegáltja így fogalmazott:

„Korábban az első tengely dőlésszöge nem volt külön szabályozva. Ez a csapatok által a teljesítménynövelés érdekében elfogadott beállítások széles spektrumát eredményezte. Ezek a beállítások, bár a teljesítmény javítását célozták, gyakran vezettek olyan problémákhoz, mint törött rugók és az első gumiabroncsokra nehezedő fokozott terhelés.”

A maximális állásszög bevezetéséről szóló döntés az FIA technikai munkacsoportjának alapos mérlegelése után született meg, a csapatok közreműködésével. A szabályozás bevezetésével a bajnokság célja, hogy optimalizálja a versenykamionok teljesítményét, miközben biztosítja a kritikus alkatrészek hosszú élettartamát.

ÚJ ÉS TOVÁBBFEJLESZTETT GUMIABRONCSOK
A Goodyear széleskörű tesztelési időszak után új kamion-versenyabroncsokat mutat be. Az új keveréket úgy fejlesztették ki, hogy nagyobb tapadást biztosítson, különösen nedves körülmények között, ezáltal emelve a kamionversenyzés biztonsági normáit. Az új abroncsok emellett nagyobb tartósságot is kínálnak, támogatva a fenntarthatósági törekvéseket úgy, hogy csökkentik a szezon során használt abroncsok számát.

A Network4 közvetíti idén Kiss Norbi kamionos versenyeit is, valamint a DTM-et

Tags: ETRAETRCFIAFrans SteilbergGoodyearkamionKamion Eb
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Szerinted ki volt a nap versenyzője a Monacói Nagydíjon?
75 Szavazat · 75 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Carlos Sainz szerint manipulálták a versenyt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey testközelből is megvizsgálta a McLaren szabályosságát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Helmut Marko most Hadjart kritizálta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Alonso tettre kész, hogy megmentsen egy történelmi F1-es futamot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.