Fotó: FIA ETRC
A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság egy vadonatúj alakulatot üdvözöl a Ruppert Motorsportot.
Ők egy új név a kamionversenyzésben csúcsán, de egy olyan istálló, amely mély gyökerekkel rendelkezik a motorsportban. Bár a Ruppert Motorsport új a kamionok között, több mint 40 éves motorsport-tapasztalattal rendelkezik. A csapat alapítója, Christian Ruppert utasként kezdte az oldalkocsis motokrosszban, mielőtt átnyergelt a quadversenyzésre, majd a KTM Duke Battle Cupban versenyzett. A karrierje több mint egy évtizeden át az IDM oldalkocsis bajnokságban folytatódott, legutóbb pedig az istállója 2022-ben és 2024-ben a Dakar Classic-on vett részt. Ugyanebben az évben beneveztek a holland kamionos bajnokságba is – ami egy olyan ugródeszka volt, amely lángra lobbantotta a szenvedélyüket a szakág iránt.
A csapat a Dakar Classic során találkozott Marco Klingenhöferrel, aki meghívta őket egy versenykamion tesztelésére Mostba. Az élmény beindította a lángot, és mindössze két forduló után a holland sorozatba a Ruppert Motorsport teljesen belevágott. Christian fia, Matias Ruppert, aki saját tapasztalattal is bír, hiszen 3,5 éves kora óta motorozik, és a második Dakar-indulásukkor csatlakozott a csapathoz, így nyilatkozott:
„Mi egy ízig-vérig családi alakulat vagyunk.”
Christian Ruppert felesége is komolyan részt vesz a csapat életében, hiszen először oldalkocsis utasként, később pedig másodpilótaként vett részt mindkét Dakar-klasszikuson. Eredetileg csak egy versenykamiont akartak vásárolni a holland bajnokságban való részvételhez, de a lehetőségek korlátozottnak bizonyultak. Egy Sascha Lenzzel folytatott egyeztetés mindent megváltoztatott, magyarázták:
„Sascha azt mondta, hogy ennek a versenykamionnak az Európa-bajnokságban van a helye. Mi sosem szerettük a félmegoldásokat. Ha valamibe belevágunk, egyértelműen a csúcsra törünk – akárcsak a Dakaron.”
A csapatnak novemberig nem volt biztosított kamionja, és rövid ideig fontolgatták, hogy 2026-ra halasztják a bemutatkozásukat, azonban Matias így folytatta:
„Saschának, Stefan Honensnek és másoknak köszönhetően a versenyzői közösségben sikerült megvalósítanunk ezt. Közel álltunk ahhoz, hogy egy évig elhalasszuk, és 2026-ig várjunk, de mindenki összefogott, hogy segítsen nekünk 2025-re sínen lenni.”
Bár a csapat fő célja a bemutatkozó szezonban a tanulás, versenyképesek is szeretnének lenni, szögezte le Matias:
„Szeretnénk lépést tartani a mezőnnyel, és elkerülni, hogy nagyon lemaradjunk.”
Most és a Nürburgring azok a pályák, amelyeket a legjobban várnak – mind a dél-németországi bázisukhoz való közelségük, mind Christian Ruppert korábbi versenyekről szerzett pozitív tapasztalatai miatt. Mint sok magáncsapatnak, a legnagyobb kihívást az anyagiak és az idő jelenti, mondta zárszóként:
„Mindannyiunknak teljes munkaidős állása van, így a versenyzést e mellett csináljuk. Minden ünnepnap, minden hétvége a kamion és a szervizjárművek felkészítésével telik. Nehéz, de azért csináljuk, mert szeretjük ezt a sportágat.”
A Ruppert Motorsport készen áll tehát, hogy az európai színpadon is megállja a helyét, és letegye a névjegyét a 2025-ös idényben.
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj 2025-ben egyértelműen hollywoodi hangulatot teremt majd. Az "F1: The Movie” premierjével…
Az idei év egyik nagy újdonsága, hogy a Pirelli egy hatodik, leglágyabb keverékű gumit is…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner világossá tette, hogy a regnáló világbajnokként nem állnak készen…
Francesco Bagnaia három körön keresztül visszatért legjobb formájához Mugellóban, és kemény csatát vívott csapattársával, Marc…
Az elkészült "F1” film sztárja, Brad Pitt dicsérte Lewis Hamilton "integráló” hatását a nagy költségvetésű…
A Road To MotoGP program egyik legjelentősebb versenysorozatának a Northern Talent Cup idei harmadik versenyhétvégéjére…