Tizenhat teljes szezont teljesítő kamionversenyző indul a nyolc versenyhétvégéből álló, 32 futamból álló szezonban, és az év előrehaladtával várhatóan további versenyenkénti nevezésekkel bővül a mezőny.
A 2025-ös rajtrács betelt, és az elmúlt évek egyik legdinamikusabb idényének ígérkezik. Új csapatnevezésekkel és az európai dicsőségért harcra kész top pilótákkal.
Az élen újfent a regnáló bajnok Kiss Norbert áll, aki egy vadonatúj MAN versenykamionnal tér vissza. A magyar ász és hatszoros bajnok az elmúlt szezonokban átírta a rekordok könyvét. Egy domináns 2024-es év után újra ő lesz az, akit meg kellene verni.
A szintén hat bajnoki címmel rendelkező Jochen Hahn is egy új IVECO kamionnal indul a pályán. A tapasztalt német vágyna rá, hogy visszatérjen a dobogó legfelső fokára, és előrébb kerüljön a sportág két legnagyobbja között zajló örökös csatában.
A Titan-osztályban a két élmenő mellett további futamgyőztesek és a rajongók kedvencei is ott lesznek. Sascha Lenz egy feltűnő, új MAN építéssel és friss festéssel tér vissza. Arra törekszik, hogy a stabil formájára és a dobogós helyezésekre építsen. A spanyol veterán Antonio Albacete a T Sport Bernau-val tavaly lenyűgöző tempót mutatott fel. Többször is a dobogó legfelső fokára állhatott, és továbbra is komoly erőt képvisel.
Steffi Halm továbbra is a Schwabentruck csapatnál fogja vezetni a narancs-fehér IVECO-t. A népszerű német versenyzőnő bizonyítottan képes a győzelemre, és 2025-ben szeretne visszatérni a pódiumra.
René Reinert a Reinert Racinggel a várva várt visszatérést teszi meg a teljes szezonra. Tapasztalata és gyorsasága miatt már a kezdetektől fogva érdemes lesz figyelni őt.
A 2025-ös év jelentősebb változásai közé tartozik, hogy José Eduardo Rodrigues átkerült a Titan kategóriába. A portugál fiatalember, aki korábban a Chrome és a Young Drivers bajnoki címeket szerezte meg, figyelemre méltó fejlődést mutatott fel. Most 2025-re feljebb lép – amely átrendezi a versenyhelyzetet az élen.
Komoly harc lesz a Chrome osztályban is
A Chrome kategória erős felállással büszkélkedhet, visszatérő nevekkel és izgalmas új arcokkal. A 2024-es Chrome-bajnokság második Mark Taylor, aki többször is győzelmet aratott az osztályában, és az elmúlt szezonban egy összesített dobogós helyezéssel végzett a csúcson, jelölt lesz idén a bajnoki címért.
A szintén brit John Newell újabb elánnal tér vissza, miután a tavalyi szezonban lenyűgöző teljesítményt nyújtott az MAN-ben, és arra törekszik, hogy még előrébb kerüljön, és 2025-ben is harcba szálljon az elsőségért.
Steffen Faas a tankpool24-Racinggel közösen egy vadonatúj Freightlinerre – a mezőny egyetlen csőrösére – váltva nagy feltűnést kelt majd.
Clemens Hecker visszatér a megszokott Scaniájával, míg a rajongók kedvence, Luis Recuenco ismét egy IVECO-val áll rajthoz, készen arra, hogy megmutassák képességeiket és megküzdjenek egymással a pályán.
Bradley Smith első teljes évét fogja teljesíteni a Don’t Touch Racinggel, miután tavaly több versenyen is már részt vett.
Luke Garrett visszatér a mezőnybe, és a tavalyi szezon ígéretes pillanataira építve, új bajnoki partnerrel és egy friss MAN kamionnal áll készen arra, hogy kihívást jelentsen.
A Chrome mezőnye is izgalmas újdonságokkal bővült. Christian Ruppert egy vadonatúj csapattal – a Ruppert Motorsporttal – érkezik a bajnokságba, és egy MAN-rel mutatkozik be az ETRC-ben.
Az előző szezonok több szabadkártyás fellépése után a német pilóta, Stefan Kursch 2025-ben egy teljes idényt vállal, és szeretné letenni a névjegyét a kategóriában.
Kevesebb mint két hét van hátra a május 17-18-i misanói szezonnyitóig, és a várakozás egyre nő a Goodyear FIA ETRC egy újabb izgalmasnak ígérkező évére.
Régi arcok, új kamionok az előszezoni teszten Autodrom Mostban