Fotó: FIA ETRC
Az új szezon kezdetén Steffen Faas és a tankpool24-Racing csapat egy merész húzással hívja fel magára a figyelmet a paddockban.
A tapasztalt kamionversenyző több évnyi scaniázás után Freightlinerre vált – a döntést az ambíció, az érzelmek és az innováció iránti szenvedélye táplálja:
„Új kihívást akartunk, különösen a motor és a hajtáslánc tekintetében. Ideje volt, hogy szintet lépjünk, és a technikai fejlődésünket tovább vigyük.”
A túraautós múlttal rendelkező Faas vonzódott a Freightlinerhez, különösen a csőrös változathoz:
„Az üléspozíció, a kezelhetőség, a súlyelosztás – minden sokkal inkább hasonlít egy túraautóra. Versenyzőként ez tökéletesen megfelel nekem.”
A felkészülési szakasz azonban intenzív volt, árulta el:
„Rengeteg hosszú éjszakán vagyunk túl, irgalmatlan mennyiségű munkát fektettünk bele, és számtalan új kapcsolatra tettünk szert. Rengeteg kihívás volt, de óriási értékes input is. A projekt valóban összehozott minket csapatként, és nagyon sokat tanultunk tőle.”
A komplett versenykamiont a semmiből építették át, ezért így folytatta:
„Egyetlen csavar se maradt az eredeti helyén. Mindent a szabályokhoz igazítottunk – szorosan együttműködve az FIA-val, amely végig támogatott minket. Ez egy komplex folyamat volt.”
Vizuálisan a teherautó máris közönségkedvenc. A dizájnját az ikonikus P-51D Mustang vadászrepülőgép ihlette – ez nem csak a repülés, hanem Faas Top Gun iránti rajongása előtt is tiszteleg:
„Erős témát akartunk, amely hatásos és marketing szempontból is működik. Az érzelmek óriási szerepet játszanak benne – és olyan versenykamiont akartam, amely kiemelkedik, és különleges.”
Az új motorra való váltás azt jelentette, hogy azt is a nulláról kellett kezdeni:
„Ez vetett vissza leginkább minket. Négy évet töltöttünk a Scania motor fejlesztésével, és most lényegében elölről kezdtük a Mercedes erőforrásával. De büszkék vagyunk arra, hogy megtettük ezt a lépést – mert végül is az érzelmek is számítanak.”
A kihívások mellett az új Freightliner már most a paddockon kívül is nagy port kavart:
„Felhívott a Technik Museum Speyer igazgatója. Arra kértek, hogy vigyem el az új versenykamiont a Brazzeltag rendezvényre, amely ezen a hétvégén kerül megrendezésre – a Mercedes legendás versenykamionjai mellett. Ez a fajta elismerés igazán sokat jelentett.”
A közúti teherautóknak szánt tesztpályán végzett korai ismerkedés után a Mostban kezdődött a valódi kihívás:
„Ez volt az első alkalom, amikor rendesen oda tudtam lépni a kamionnak. Természetesen néhány dolog eltört – ez is a folyamat része. Ez egy régi, teljesen újjáépített alváz, és még mindig küzdünk a gyermekbetegségeivel.”
Faas és alakulata lépésről lépésre halad:
„Az erőforrással kezdtük. Következett a sebességváltó, majd a hátsó tengely. Hosszú az út, de bizakodunk.”
Teljesítmény szempontjából Faas nagy az elvárása:
„Az új konfigurációval, különösen a kezelhetőség és a súlyelosztás tekintetében, hatalmas előrelépést remélünk. A célunk egyértelmű – következetesen az első helyekért harcolni a Chrome osztályban, és minden futamon éreztetni a jelenlétünket.”
Az idény egy hét múlva kezdődik, Steffen pedig már nagyon várja az új pályát a naptárban:
„A legjobban a németországi versenyhétvégéket várom – különösen a Lausitzringet a DTM-mel. Az egy igazi csúcspont – az istállónknak és a szurkolóknak is.”
A hétvégén a WEC mezőnye a belgiumi Spa-Francorchamps-ba látogatott el, amit Le Mans-i 24 órás…
Mohammed Ben Sulayem 2021 vége óta tölti be az FIA elnöki tisztségét, Jean Todt utódjaként.…
A MotoGP Francia Nagydíjának a rajta után volt egy tömegbaleset, ahol három pilóta volt érintett.…
A semmiből, bejelentés nélkül megjelent az F1 című film fő előzetese. Lassan itt a Forma-1-es…
Max Verstappen első gyermeke közvetlenül a Miami Nagydíj előtt született. Így mindenki azt gondolta, hogy…
A Mercedes továbbra sem jelentette be, hogy kik alkotják majd hivatalosan a csapatukat 2026-ban. Noha…