Motorsportol.hu
2025. május 23, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Steiner: Nem biztos, hogy jobb gyári csapatnak lenni

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.06.17.
Steiner: Nem biztos, hogy jobb gyári csapatnak lenni

Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team

Miközben az Aston Martin a Hondával kötött megállapodásra, a Sauber pedig az Audival való együttműködésre készül, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem hisz abban, hogy az F1-es csapatoknak gyári csapatokká kell válniuk a sikerhez.

A Haas a megalakulása óta a Ferrari motorját használja, a legjobb helyezésük a bajnokságban a 2018-as 5. hely volt. A Haas ferraris szerződése azonban túlmutat a motoron, hiszen az FIA által előírt alkatrészekkel együtt a sebességváltóra is kiterjed.

Ez is érdekelhet

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

2025.05.23.
Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

2025.05.23.

Azonban 2026-ban már hat motorgyártó közül lehet majd választani: Ferrari, Mercedes, Renault, Red Bull-Ford, Honda és Audi. Ez azt jelenti, hogy hat csapat nevezhető majd „gyárinak, és négy marad ügyfélcsapat. Steiner szerint a Haas az utóbbi kategóriába fog tartozni, és ez nem probléma.

„Nem mondanám, hogy muszáj [gyári csapattá válni], úgy értem, meg kell nézni, hogy hol akarunk lenni öt-tíz év múlva” – mondta.

„Szerintem jelenleg mindannyian túlgondoljuk, hogy mi jön ’26-ban. Szerintem lesz rá megoldás, mert nem lehet mindenki gyári csapat.”

„Úgy néz ki, hogy ’26-ra hat motorgyártó lesz. Tehát négy csapatnak kell majd ügyfélmotort vennie. Mi leszünk az egyik ilyen csapat ’26-ban.”

„De a jövőre nézve meg kell néznünk, hogyan alakul a Forma-1, mert – és nem akarok negatívan hangzani – de a gyártók jönnek és mennek, a csapatok pedig maradnak, szóval ezt is át kell gondolnunk.”

„De jelenleg úgy gondolom, hogy készen állunk ’26-ra. Megvan az ügyfélmotor, és a legjobbat hozzuk ki belőle.”

Az Aston Martin a példa

A Haas csapatfőnöke szerint az ügyfélcsapatok inspirációt meríthetnek az Aston Martinból, hiszen a csapat az idei hét futamból haton megelőzte motorszállítója gyári csapatát, a Mercedest.

„Csak egy példát mondok, az Aston Martin: milyen motort használnak? Mercedes. Hol van az Aston Martin? Jelenleg a Mercedes előtt” – mondta Steiner.

„Miközben mindannyian azt gondoljátok, hogy ez a jövőben változni fog, mindig a valóságban is élni kell.”

„Meg aztán 2026-ban hat motorgyártó lesz. És honnan tudod, hogy mindegyik ugyanolyan jó munkát végez majd? Lehet kettő vagy három, amelyik rosszabb munkát végez, de ha a megfelelő gyártóval vagy, akkor a másik előtt vagy.”

„Tehát az ügyfél létnek vannak előnyei is. Ha elmész és elkészíted a saját motorodat, és a motor nem jó, akkor mit értél el?”

„Szerintem minden nyitott még, és csak a jövő ad majd válaszokat. Szerintem rengeteg forgatókönyvet megálmodhatunk, ami megtörténhet és meg is kellene történnie, de tény, hogy jelenleg egy ügyfélcsapat veri a gyári csapatot – és nem mellesleg egy nem rossz gyári csapatot!”

Sértő megjegyzés miatt megrovást kapott az FIA-tól a Haas csapatfőnöke

Tags: F1Forma-1Günther Steinergyári csapatHaas F1 Teamügyfélcsapat
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
274 Szavazat · 274 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.