Motorsportol.hu
2025. július 19, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Steiner: Nem biztos, hogy jobb gyári csapatnak lenni

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.06.17.
Steiner: Nem biztos, hogy jobb gyári csapatnak lenni

Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team

Miközben az Aston Martin a Hondával kötött megállapodásra, a Sauber pedig az Audival való együttműködésre készül, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem hisz abban, hogy az F1-es csapatoknak gyári csapatokká kell válniuk a sikerhez.

A Haas a megalakulása óta a Ferrari motorját használja, a legjobb helyezésük a bajnokságban a 2018-as 5. hely volt. A Haas ferraris szerződése azonban túlmutat a motoron, hiszen az FIA által előírt alkatrészekkel együtt a sebességváltóra is kiterjed.

Ez is érdekelhet

Visszavonul az F1-es világbajnok, de nem teljesen

Visszavonul az F1-es világbajnok, de nem teljesen

2025.07.19.
Ezért támogatja Sergio Pérez visszatérését a Sauber csapatfőnöke!

Ezért támogatja Sergio Pérez visszatérését a Sauber csapatfőnöke!

2025.07.18.

Azonban 2026-ban már hat motorgyártó közül lehet majd választani: Ferrari, Mercedes, Renault, Red Bull-Ford, Honda és Audi. Ez azt jelenti, hogy hat csapat nevezhető majd „gyárinak, és négy marad ügyfélcsapat. Steiner szerint a Haas az utóbbi kategóriába fog tartozni, és ez nem probléma.

„Nem mondanám, hogy muszáj [gyári csapattá válni], úgy értem, meg kell nézni, hogy hol akarunk lenni öt-tíz év múlva” – mondta.

„Szerintem jelenleg mindannyian túlgondoljuk, hogy mi jön ’26-ban. Szerintem lesz rá megoldás, mert nem lehet mindenki gyári csapat.”

„Úgy néz ki, hogy ’26-ra hat motorgyártó lesz. Tehát négy csapatnak kell majd ügyfélmotort vennie. Mi leszünk az egyik ilyen csapat ’26-ban.”

„De a jövőre nézve meg kell néznünk, hogyan alakul a Forma-1, mert – és nem akarok negatívan hangzani – de a gyártók jönnek és mennek, a csapatok pedig maradnak, szóval ezt is át kell gondolnunk.”

„De jelenleg úgy gondolom, hogy készen állunk ’26-ra. Megvan az ügyfélmotor, és a legjobbat hozzuk ki belőle.”

Az Aston Martin a példa

A Haas csapatfőnöke szerint az ügyfélcsapatok inspirációt meríthetnek az Aston Martinból, hiszen a csapat az idei hét futamból haton megelőzte motorszállítója gyári csapatát, a Mercedest.

„Csak egy példát mondok, az Aston Martin: milyen motort használnak? Mercedes. Hol van az Aston Martin? Jelenleg a Mercedes előtt” – mondta Steiner.

„Miközben mindannyian azt gondoljátok, hogy ez a jövőben változni fog, mindig a valóságban is élni kell.”

„Meg aztán 2026-ban hat motorgyártó lesz. És honnan tudod, hogy mindegyik ugyanolyan jó munkát végez majd? Lehet kettő vagy három, amelyik rosszabb munkát végez, de ha a megfelelő gyártóval vagy, akkor a másik előtt vagy.”

„Tehát az ügyfél létnek vannak előnyei is. Ha elmész és elkészíted a saját motorodat, és a motor nem jó, akkor mit értél el?”

„Szerintem minden nyitott még, és csak a jövő ad majd válaszokat. Szerintem rengeteg forgatókönyvet megálmodhatunk, ami megtörténhet és meg is kellene történnie, de tény, hogy jelenleg egy ügyfélcsapat veri a gyári csapatot – és nem mellesleg egy nem rossz gyári csapatot!”

Sértő megjegyzés miatt megrovást kapott az FIA-tól a Haas csapatfőnöke

Tags: F1Forma-1Günther Steinergyári csapatHaas F1 Teamügyfélcsapat
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted hol fog kikötni Christoan Horner?
Vote

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Kiderült, hogy ki állhat valójában Horner elbocsátása mögött

    Kiderült, hogy ki állhat valójában Horner elbocsátása mögött

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner tolhat egy Toto Wolffot, ha meglépi ezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Súlyos átalakulások a Red Bullnál: Horner után két további kulcsember is távozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.