Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Miközben az Aston Martin a Hondával kötött megállapodásra, a Sauber pedig az Audival való együttműködésre készül, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nem hisz abban, hogy az F1-es csapatoknak gyári csapatokká kell válniuk a sikerhez.
A Haas a megalakulása óta a Ferrari motorját használja, a legjobb helyezésük a bajnokságban a 2018-as 5. hely volt. A Haas ferraris szerződése azonban túlmutat a motoron, hiszen az FIA által előírt alkatrészekkel együtt a sebességváltóra is kiterjed.
Azonban 2026-ban már hat motorgyártó közül lehet majd választani: Ferrari, Mercedes, Renault, Red Bull-Ford, Honda és Audi. Ez azt jelenti, hogy hat csapat nevezhető majd „gyárinak, és négy marad ügyfélcsapat. Steiner szerint a Haas az utóbbi kategóriába fog tartozni, és ez nem probléma.
„Nem mondanám, hogy muszáj [gyári csapattá válni], úgy értem, meg kell nézni, hogy hol akarunk lenni öt-tíz év múlva” – mondta.
„Szerintem jelenleg mindannyian túlgondoljuk, hogy mi jön ’26-ban. Szerintem lesz rá megoldás, mert nem lehet mindenki gyári csapat.”
„Úgy néz ki, hogy ’26-ra hat motorgyártó lesz. Tehát négy csapatnak kell majd ügyfélmotort vennie. Mi leszünk az egyik ilyen csapat ’26-ban.”
„De a jövőre nézve meg kell néznünk, hogyan alakul a Forma-1, mert – és nem akarok negatívan hangzani – de a gyártók jönnek és mennek, a csapatok pedig maradnak, szóval ezt is át kell gondolnunk.”
„De jelenleg úgy gondolom, hogy készen állunk ’26-ra. Megvan az ügyfélmotor, és a legjobbat hozzuk ki belőle.”
A Haas csapatfőnöke szerint az ügyfélcsapatok inspirációt meríthetnek az Aston Martinból, hiszen a csapat az idei hét futamból haton megelőzte motorszállítója gyári csapatát, a Mercedest.
„Csak egy példát mondok, az Aston Martin: milyen motort használnak? Mercedes. Hol van az Aston Martin? Jelenleg a Mercedes előtt” – mondta Steiner.
„Miközben mindannyian azt gondoljátok, hogy ez a jövőben változni fog, mindig a valóságban is élni kell.”
„Meg aztán 2026-ban hat motorgyártó lesz. És honnan tudod, hogy mindegyik ugyanolyan jó munkát végez majd? Lehet kettő vagy három, amelyik rosszabb munkát végez, de ha a megfelelő gyártóval vagy, akkor a másik előtt vagy.”
„Tehát az ügyfél létnek vannak előnyei is. Ha elmész és elkészíted a saját motorodat, és a motor nem jó, akkor mit értél el?”
„Szerintem minden nyitott még, és csak a jövő ad majd válaszokat. Szerintem rengeteg forgatókönyvet megálmodhatunk, ami megtörténhet és meg is kellene történnie, de tény, hogy jelenleg egy ügyfélcsapat veri a gyári csapatot – és nem mellesleg egy nem rossz gyári csapatot!”
Együttérző volt Marco Bezzecchi Fabio Quartararóval a leintés után. Drámai versenyt hozott a két héttel…
Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll rövid távú jövője kérdésessé vált, miután visszalépett a…
A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot…
Pozitív fejleményeket közölt az Aprilia Jorge Martín állapotával kapcsolatban, akinek a visszatérése közeleg. A tavalyi…
Az FIA ma felhívást tett közzé a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság potenciális promótereinek vagy üzemeltetőinek…
A Babod Offroad Fesztivál több mint három évtizede Európa legnagyobb terepjárós eseménye, ahol évről évre…