Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke rendkívül népszerű lett a „Drive to Survive” című Netflix-sorozat megjelenésével.
A Marca sportnapilapnak nyilatkozva Steiner így kommentálta növekvő népszerűségét: „Nézd, ez nem rossz – jót tesz a Forma-1-nek, jót tesz a Haasnak, jót tesz nekem időről időre, szóval foglalkozni kell vele, és tisztelni kell a rajongókat, mert rajongók nélkül nem léteznénk.”
„Szükségünk van arra, hogy lássanak minket, mert pénzt kell keresnünk, és ez sokba kerül. De nem úgy ébredtem fel egy reggel, hogy azt mondtam: ‘Népszerű akarok lenni’.”
Steiner azonban elismeri azt is, hogy a népszerűség negatív véleményekkel is jár.
A korábbi F1-főnök, Bernie Ecclestone is kritizálta Steinert nemrég. „Sikertelen csapatfőnöknek” nevezte őt, aki csak durva megjegyzései miatt vált népszerűvé a paddockban.
Steiner közömbösségét fejezte ki ezzel kapcsolatban.
„Nem igazán érdekel” – mondta.
„Nagyon szenvedélyes vagyok, de nem vagyok rossz ember. Elmondom az embereknek, hogy mit akarok, és meg is kell tennem, ha valamit akarok, mert nem könnyű harcolni odakint.”
Steiner támogatta a Forma-1 tulajdonosai, a Liberty Media által hozott változásokat is, amelyek a sportág „amerikanizálására” és új piacokra való terjeszkedésre irányulnak, még akkor is, ha ez az F1 hagyományos bázisának rovására megy. Úgy véli, hogy e változások nélkül a Forma-1 hanyatlásnak indult volna, mivel stagnált és ismétlődővé vált. Meglátása szerint a Liberty Media felismerte a potenciált és a friss megközelítés szükségességét, amikor megvásárolta a sportágat.
„Ha ez nem történt volna meg, szerintem az F1 elkezdett volna elbukni” – mondta Steiner.
„Mert nagyon statikus volt, és ha a többi [más sportok] mozog, akkor elkezdesz visszafelé haladni.”
„A Liberty látta a potenciált és azt, hogy mit akarnak csinálni, különben nem vettek volna meg egy olyan műsort, amely 2000 óta stagnált, és újra és újra megismételte önmagát.”