Motorsportol.hu
2025. június 6, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Zokon vették a versenyzők, hogy nem kérdezték meg őket, ezért módosítottak egy korlátot Kanadában

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.06.18.
Zokon vették a versenyzők, hogy nem kérdezték meg őket, ezért módosítottak egy korlátot Kanadában

Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images / Red Bull Content Pool

Az FIA a Forma-1-es versenyzők visszajelzéseire reagálva a mai Kanadai Nagydíj előtt lerövidítette az 1. és 2. kanyar közötti bukótérben lévő korlátot.

Ez azt követően történt, hogy a hétvégét megelőzően változtatásokat hajtottak végre, a korlátot meghosszabbították, arra az esetre, hogy ha egy autó nagy sebességgel haladna a bukótérben, nehogy elkaszáljon egy, a 2-es kanyarból érkező autót.

Ez is érdekelhet

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

2025.06.06.
Letörölte a versenyző a közösségi oldalakat a telefonjáról, az F1, F2 és F3 közös közleményt adott ki

Letörölte a versenyző a közösségi oldalakat a telefonjáról, az F1, F2 és F3 közös közleményt adott ki

2025.06.06.

A pénteki versenyzői eligazításon azonban kifogások hangzottak el, és bár szombaton nem történt változás, a korlátot az éjszaka folyamán négy méterrel megrövidítették.

Az FIA megerősítette, hogy az eredeti változtatás „azért történt, hogy elkerüljék annak lehetőségét, hogy egy autó a egyes kanyarná elinduljon, és a kettes kijáratánál nagy sebességgel keresztben érkezzen, és esetleg egy másik autónak ütközzön”.

Azt is megerősítette, hogy ez a módosítás csak ideiglenes intézkedésként történt a verseny idejére, és hogy a jövőben „finomítani” fogják ezt a megoldást.

A hétvégére vonatkozó versenykiírást átdolgozták, hogy a versenyzőknek mostantól a rövidített korlát és a fű közötti résen keresztül kell visszatérniük a pályára. Korábban nem volt külön utasítás erre, ami azt eredményezte, hogy a versenyzők kényelmetlenül kanyarodtak, és a füvön keresztül mentek át a kanyar közepén, hogy újra bejussanak a kanyarba.

A GPDA igazgatója, George Russell a kvalifikáció után kritizálta a változtatást, és elégedetlen volt, amiért a versenyzőkkel nem konzultáltak erről.

„Mindannyian beszéltünk erről tegnap este [pénteken]” – mondta Russell szombaton.

„Valószínűleg meg kellett volna kérdezni a véleményeket, mielőtt a döntés megszületett volna, és mindannyian egyetértettünk abban, hogy ez nem optimális.”

Az AlphaTauri versenyzője, Yuki Tsunoda „nagyon veszélyesnek” nevezte a változtatást, míg csapattársa, Nyck de Vries azt állította, hogy szükségtelen volt.

Utalt az általa okozott problémára is, mivel a Q1-ben volt egy olyan eset, ami miatt 90 fokos szögben kellett visszatérnie a pályára.

„Azt hiszem, minden versenyző egybehangzóan úgy érezte, hogy ez egy szükségtelen változtatás volt” – mondta De Vries.

„Lewis [Hamilton] rámutatott, hogy 17 éve van itt, és mindig is így volt [ahogy a változtatás előtt volt], és ez határozottan nem javított a biztonságon.”

„Szélesre vettem, vissza kellett jönnöm, és gyakorlatilag 90 fokos szögben értem vissza a pályára. És igazából nehéz így a jobbra ívelő kanyart bevenni.”

Esteban Ocon elfogadta az eredeti változtatás indoklását, tekintettel arra, hogy egy fékhibát szenvedő autó esetén fennáll a kockázata, hogy esetleg egy pályán lévő autóval ütközik. Szombaton felvetette, hogy a biztonsági kockázatra való tekintettel jövőre változtatásokra lehet szükség.

„Egy kicsit megértem a mögötte álló biztonsági kérdést” – mondta Ocon az eredeti változtatásról.

„Ha elveszted a fékeket, akkor elcsaphatsz egy másik autót, szóval ez az egyik módja, hogy így tekintsünk erre. De jelenleg megnehezíti a pálya másik oldalára való visszacsatlakozást, mert nagyon szűk a szög.”

„Olyan dolgok ezek, amelyeket jövőre felül kell vizsgálni, de mi és az FIA tisztában vagyunk a kompromisszummal.”

Marko szerint akár a Ferrari is megverheti Verstappent Kanadában

Tags: F1Forma-1Kanadai Nagydíj
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Mely bajnokságokat követed az alábbiak közül rendszeresen?
130 Szavazat · 315 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az őrjöngő Stroll több mint 5 milliós versenyfelszerelést tett tönkre az Aston Martin garázsában

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Verstappen lemaradt, új név a pontszerzők között!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.