A Mercedes csapatfőnök Toto Wolff megmagyarázta, miért kényszerült George Russell a Kanadai Nagydíjon a korai kisodródása után mégis feladni a versenyt.
Russell a verseny kezdeti szakaszában a negyedik helyen haladt Fernando Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton mögött. Remek munkája azonban a 12. körben kudarcba fulladt, amikor a 8-9-es kanyar sikánjában a szegélynek ütközött, majd a korlátnak csapódott. Ez jelentősen megrongálta Russell autóját, ami a boxutcába kényszerítette, miközben a versenyirányítás kénytelen volt bevetni a biztonsági autót.
Meglepő méltó módon Russell folytatni tudta a versenyt, és visszatért az első 10-be. Russell már a Williams versenyzője, Alex Albon mögött a nyolcadik helyen haladt, majd a boxutcába hívták, hogy feladja a versenyt. Ahogy azt Wolff utólag megerősítette, a kicsúszás további problémákat okozott a fékhűtéssel, ami azt jelenti, hogy Russellnek nem lett volna biztonságos folytatni a futamot. Wolff a verseny után ennyit árult el erről:
„Az oxidációs mátrixok mindkét autónál magasak voltak, de miután nekiment a falnak, érdekes módon az oxidációs mátrix drámaian megemelkedett a bal oldalon, és abban a fázisban úgy éreztük, hogy nem fejezzük be a versenyt, ezért kihívtuk az autót.”
Russell hozzátette, hogy szerinte a forgalomban a többi autó mögött eltöltött jelentős idő is hozzájárult ehhez:
„Egészen hirtelen történt, és ekkor már túl késő volt. Úgy vélem, a fékekkel az a helyzet, hogy ha egyszer átlépsz egy bizonyos kilengési küszöböt, nincs visszaút. Nem számít, mennyire óvod őket. Egyszerűen olyan ütemben romlanak, amit nem lehet visszaállítani.”
Russell a hazugságvizsgálón: Kiderült az igazság! És a hazugság is!