Categories: F1

Vissza a múltba: Alonso visszahozná a régi időmérő formátumot

Fernando Alonso változtatna a F1-es kvalifikációs formátumon, annak érdekében, hogy a forgalom ne jelentsen problémát.

A hétvégi Osztrák Nagydíjat a Red Bull Ringen rendezik, amely az F1-es versenynaptár egyik legrövidebb pályája.

Mivel a mostani, háromrészes kvalifikáció első szakaszában 20 autó van a pályán, Speilbergben a forgalom is szerepet játszik majd, és biztonsági kérdéssé is válhat.

„Ez minden hétvégén téma, különösen a rövid pályákon” – mondta a kétszeres világbajnok.

„Van néhány lehetőség ennek javítására.”

„Az egyik az egykörös kvalifikáció, mint a múltban is volt” – javasolja Alonso.

„Ez szerintem ideális lenne, mert csak egy autó lenne a pályán egyszerre, és végig közvetítené a TV mindenki körét, a szponzorok és hasonlók örömére.”

„Ez egy kis drámát okozott [annak idején], ha az időjárás megváltozott a kvalifikáció során, így a pole pozícióban különböző autókat, különböző neveket láthattál.”

Másik lehetőségként felvetette, hogy a mezőnyt az első percekben felosztanák A és B csoportra, mint a Formula 2 esetében, Monacóban.

Ezt a javaslatot Carlos Sainz is támogatja, bár szerinte a forgalom csak a Q1-ben szokott gondot okozni.

„Szerintem a rövidebb távú megoldás az lenne, ha legalább csak a Q1-et ketté osztanánk [két csoportra], 10 autóval, minden csapatból egy-egy, a kvalifikációs csoportonkban” – kockáztatta meg.

„Aztán szerintem a Q2-re már elég sokat javul a forgalom, a Q3 nem okozna gondot.”

Ezt a változtatást csak olyan rövid pályákon javasolná, mint a Red Bull Ring. Ugyanakkor úgy véli, Alonso javaslata is megalapozott, és a Sprint-hétvégéken is lehetne alkalmazni, ahol már két kvalifikáció is van.

„Tetszik az az érzés, hogy hirtelen az egész pálya a tiéd, és csak egy körön kell teljesítened” – mondta Sainz.

„Azt hiszem, ez nagyon jó móka lenne nekünk, szerintem, a szponzorainknak és mindenkinek is.

„Talán a tévé számára unalmas lenne, de nem tudom, a technológiától függ.”

„Ha egy szellemautót is tudnánk a (képernyőre) tenni a leggyorsabb körrel… azt hiszem, a mai technológiával, amivel rendelkezünk, valami ilyesmi megvalósítható lenne.”

Nem mindenki támogatja azonban ezt az ötletet, Verstappen azzal érvel, hogy a forgalom egyszerűen a modern F1 szerves része.

„Igen, forgalom mindig van, de ez már… egyszerűen meg kell próbálnod kezelni.”

Jelenleg a versenyzők a tükrök és a mérnökök rádióhívásainak kombinációjára hagyatkoznak, hogy informálódjanaj a gyors körön közeledő autókról.

George Russell azonban szintrén a formátumok módosítására tett javaslatot.

„A forgalom néha elég nagy bizonyos pályákon” – ismerte el.

„Azt hiszem, az egyetlen javaslatunk a múltban az volt, hogy legyen például a műszerfalon a GPS-delta, hogy ne a mérnökeidre hagyatkozz.”

„Amikor te lassan megyünk, és a többi autó gyorsan jön felénk, mi mindig a mérnökeinkre hagyatkozunk, hogy szóljanak nekünk.”

„A mi kezünkbe kell adni az irányítást, nem pedig valaki máséba.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A Hungaroringen csapódik a falnak Brad Pitt – Itt az F1-film magyar szinkronos előzetese!

Megérkezett a magyar szinkronos előzetes az év egyik legjobban várt filmjéhez, az F1-hez, amelyben Brad…

55 perc ago

Leclerc: A fejlesztések ellenére sem vagyunk elég gyorsak

A rossz évkezdés miatt a Ferrari idejekorán beveti Bahreinben idei első komolyabb fejlesztési csomagját. Ám…

2 óra ago

A sorminta alapján Gresini-győzelemre készülnek Katarban, ám Álex Márquez nem ennyire magabiztos

A Gresini Ducati versenyzője, Álex Márquez a MotoGP világbajnoki éllovasaként utazott Katarba. A spanyol ezt…

3 óra ago

Mir: ,,A bukásaimnak véget kell vetni”

Joan Mir szerint nem eshet olyan sokszor, mert pontokat kell szereznie, mivel a Honda motorja…

4 óra ago

Norris megengedné Verstappennek, hogy tesztelje az autóját, de aztán nehogy meglepődjön

Lando Norris visszautasította Max Verstappen azon állítását, miszerint sokkal jobban teljesítene a McLarennel, mint bármelyik…

5 óra ago

Martín Márquezzel beszélgetve árult el kulisszatitkokat a balesetéről

Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…

15 óra ago