Categories: F1

Wolff két megoldással is előállt a pályaelhagyások osztrák bohózata után

Toto Wolff két megoldást javasolt a Forma-1-es pályakorlátok megoldására a tragikomédiába fulladt Osztrák Nagydíj után.

Az időmérő edzésen 47 kört töröltek a stewardok, mert a pilóták túllépték a fehér vonalat a 9-es vagy 10-es kanyarban. A verseny során pedig elképesztő 120 bejelentést tettek. Az FIA csak helyi idő szerint 21:45-kor tette közzé a végleges eredményeket Ausztriában, közel öt órával azután, hogy Max Verstappen megnyerte a versenyt. A végén több büntetést is kiosztottak még. A nagy vesztesek között Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Esteban Ocon volt, Sainz pedig két helyet veszített Lando Norris és Fernando Alonsóval szemben.

Hamilton 10 másodperces büntetést kapott, a verseny alatt letöltött öt másodperces büntetésén felül. Így a nyolcadik helyre sorolódott vissza – bár a Mercedes nem veszített pontot, mivel George Russell pozíciócserével a hetedik helyre lépett előre. A futam után Wolff foglalkozott a helyzettel, szerinte az F1-nek két lehetősége van a pályaelhagyások megoldására. Többek között a RacingNews365-nek nyilatkozott erről:

„Tényleg mindenki a lehető legrosszabb helyzetbe került. A szabályok által a versenypálya, pedig az FIA a legjobb tudása szerint próbálta érvényesíteni azokat. Vannak kamerák és szenzorok, és némi időbe telt, hogy megnézzék. Ugyanakkor mi is ugyanezzel foglalkoztunk a bázisunkon. Megnéztük az összes fedélzeti eszközt, csak hogy biztosak legyünk benne, hogy nem kapunk több büntetést az összes többi csapattal szemben. De a rajongók, a csapatok és a versenyzők számára elképesztően frusztráló, ha folyamatosan jönnek ezek a büntetések. Erre pedig csak két megoldás van. Vagy visszajönnek a magasabb szegélykövek, ami megtöri a versenyzők lendületét, vagy  az autókat, vagy csak simán eltörlik a pályakorlátozást összességében, és hagyják őket a leggyorsabb vonalon versenyezni. Megoldást kell találnunk a pálya érdekében, amely egy szuper és történelmi pálya. Továbbá az érdekeltek érdekében is, mert látványos versenyzést szeretnénk, amelyet nem befolyásolnak a jó okokból adott büntetések.”

Wolff kollégája a Red Bullnál, Christian Horner egyenesen „amatőrnek” nevezte a helyzetet, és felvetette egy kavicságy ötletét a 9-es és 10-es kanyar külső oldalán, hogy elriassza a versenyzőket a szélesebbre futástól.

Vámosi Péter

Recent Posts

„Azt mondtam magamban, hogy ma nyerhetek” – a Ducati újonca úgy érezte elkapta volna Márquezt

Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…

1 óra ago

A feltörekvő olasz csillag, aki a Forma-1 következő sztárja lehet

A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…

2 óra ago

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

4 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

6 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

8 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

10 óra ago