Motorsportol.hu
2025. május 20, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Senna gyilkos Williamsével indulhatott volna, először igent mondott, de aztán…

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2023.08.05.
Senna gyilkos Williamsével indulhatott volna, először igent mondott, de aztán…

Fotó: Williams Racing

1993 lett volna Riccardo Patrese utolsó szezonja a Forma-1-ben – miután pályafutása során 256 nagydíjon hat győzelmet és 37 dobogós helyezést ért el a motorsport királykategóriájában. A legtöbb mércével mérve is rendkívül sikeres pályafutásnak mondható ez.

Mindazonáltal, annak ellenére, hogy az olasznak mennie kellett a Benettontól, messze nem akasztotta szögre a bukósisakját, hanem Frank Williamshez fordult, hogy 1994-ben tesztpilótaként folytassa hosszú pályafutását. Ugyanakkor, ahogyan azt a Motor Sport magazin e havi számában elmondja, érzései gyorsan megváltoztak az F1 legsötétebb versenyhétvégéje után.

Ez is érdekelhet

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

2025.05.20.
Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

2025.05.20.

Nigel Mansell (1992) és Alain Prost (1993) egymást követő világbajnoki sikerei után a Williams ’94-ben lemaradt, miután az új technikai szabályok áldozatává vált. Ezekben betiltották az aktív felfüggesztési rendszerük használatát – egy olyan technológia, amely az autót a mezőny klasszisává tette. Ennek eredményeképp még a nagyszerű Ayrton Senna – aki váltotta a visszavonult Prostot – is nehezen találta meg a teljesítményt a „passzív” FW16-osban. Kétségbeesetten szükségük volt tehát segítségre. Patrese a Motor Sportnak így emlékezett vissza:

„Elmentem Imolába, és beszéltem Frankkel és Patrick Headdel, felajánlottam a szolgálataimat, hogy teszteljek nekik. Én voltam ugyanis az utolsó, aki passzív felfüggesztéssel vezette a Williamst. Damon Hillnek is csak az aktív autóval volt tapasztalata, mert amikor ő volt a tesztpilóta, akkor már mindig az aktív autóval ment. Továbbra is vezetni akartam, részt akartam venni ebben. Szóval amikor Imolában beszéltem Frankkel, nagyon lelkendezett az ötletért, és Ayrton is nagyon pozitívan állt hozzá.”

A ’94-es San Marinó-i Nagydíj előtt – amelynek Imola volt a házigazdája – Senna a brazil szezonnyitón és a Japánban rendezett Csendes-óceáni Nagydíjon sem ért célba. A küzdelmek ellenére az időmérőn Imolában az ígéret jelei mutatkoztak: Senna a poleban volt, két tizeddel megelőzve Michael Schumacher Benettonját. A paddockra azonban fátyol borult, miután Roland Ratzenberger meghalt, aki az edzésen korábban vesztette életét. Másnap a brazilnak ugyanez a sors jutott: a Tamburello kanyarban egy nagy sebességű ütközésben életét vesztette.

Miután Patrese beleegyezett, hogy segít a korábbi istállójának a tesztelésben, szombat délután elhagyta a pályát. A szezon hátralévő futamaira már azonban bevetésre hívták, miután kezdett minden visszatérni a rendes kerékvágásba. Így folytatta Patrese:

„Frank azt mondta, hogy most szüksége van egy versenyzőre, és feltette a kérdést, hogy készen állok-e a visszatérésre. Azt válaszoltam, hogy igen, készen állok.”

Az olasz azonban most elárulta, hogy belső konfliktus kezdett emiatt elhatalmasodni rajta:

„Rossz érzéseim voltak Ayrton halála miatt, annyira rosszak, hogy nem tudtam rendesen aludni. Tizenhét év alatt rengeteg balesetem volt, és hála Istennek, túléltem. Ayrton egy biztonságos autóban ült, és tudtam, hogy Williams mindig komoly figyelmet fordított a biztonságra. Ayrton volt a legszakavatottabb pilóta, és azt gondoltam, hogy ez velem is megtörténhet, ezért most már kétségbe estem, és azt mondtam Franknek, hogy vége, nem akarok többé F1-es autót vezetni, túl sok kételyem van ahhoz, hogy olyan jól teljesítsek, mint a múltban. Szóval ennyi volt, kiszálltam a száguldó cirkuszból, és úgy döntöttem, itt az ideje végleg visszavonulni.”

Damon Hill: esélyem se lett volna Senna ellen

Tags: Alain ProstAyrton SennaBenettonCsendes-óceáni NagydíjDamon HillF1Forma-1Frank WilliamsImolaJapánMichael SchumacherNigel MansellPatrick HeadRiccardo PatreseRoland RatzenbergerSan Marinó-i NagydíjTamburelloWilliams F1 Team
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
230 Szavazat · 230 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Carlos Sainz Briatore exével és egy gyönyörű színésznővel az oldalán pózolt Cannes-ban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.