Motorsportol.hu
2025. július 1, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Ez még Schobert Norbinak is tetszene: 50 kilót fogyhatnak az F1-es autók

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.09.11.
Ez még Schobert Norbinak is tetszene: 50 kilót fogyhatnak az F1-es autók

Fotó: Jo Klausmann

A Forma-1 2026-os szabályai rövidebb, keskenyebb és könnyebb autókat irányoznak elő, és az FIA 50 kg-os súlycsökkentést céloz meg.

Az FIA az egyenesekben a légellenállás csökkentése érdekében az aktív aerodinamika irányába tervezett elmozdulás mellett további részleteket árult el arról, hogy mi minden változhat még.

Ez is érdekelhet

Bottas szerint ekkor dőlhet el az, hogy mit fog csinálni 2026-ban

Bottas szerint ekkor dőlhet el az, hogy mit fog csinálni 2026-ban

2025.07.01.
F1 kvíz: Közepes erősségű fejtörő a nagy múltú Brit Nagydíjról

F1 kvíz: Közepes erősségű fejtörő a nagy múltú Brit Nagydíjról

2025.07.01.

A Motorsport.com olasz oldalnak adott exkluzív interjújában Nikolas Tombazis, az FIA együléses autókért felelős vezetője elmondta, hogy a fő változás az autó méretét érinti majd.

„A kerekek méreteivel, amelyek keskenyebbek lesznek, plusz a hátsó szárnnyal és általában az autóval, az a célunk, hogy körülbelül 50 kilogrammal csökkentsük az autók súlyát” – mondta.

„Tehát kisebb együléses autókat lehet majd látni: rövidebbeket és keskenyebbeket. De olyan megoldásokról beszélünk, amelyeket még meg kell vitatni.”

„Azzal, hogy az autó lefogy, egy kicsit csökkenteni tudjuk majd a kanyarsebességet. Mivel könnyebbek, gyorsabban mennek majd egyenesben, de kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak. Tehát növelnünk kell majd a hibrid energia-visszanyerést, hogy megfelelő körteljesítményt tudjunk biztosítani.”

A 2026-ra tervezett változtatások nem voltak ellentmondásoktól mentesek, mivel a Red Bull az év elején figyelmeztetett a lehetséges „Frankenstein-autókra”, amelyekkel lehetetlen lesz versenyezni.

Az is aggodalomra adott okot, hogy a versenyzőknek az egyenesek felénél lefelé kell váltaniuk, hogy megpróbálják felturbózni a hibrid rendszerüket.

Tombazis ugyanakkor tisztában van azzal, hogy az FIA rengeteg energiát fektetett abba, hogy ami 2026-ra jön, az versenyzői szempontból is jól működjön.

„Rengeteg munkát végeztek annak megértése érdekében, hogy hogyan kell majd az energia-visszanyerést és -kezelést megoldani, és hogyan lehet majd előzni az aerodinamikai konfiguráció alapján” – mondta.

„Sok szimulációt végeztünk el ezen paraméterek megváltoztatásával, és találtunk olyan megoldásokat, amelyek megfelelőnek tűnnek.”

Tombazis azt sugallja, hogy a 2026-os autók teljesítményével kapcsolatban eredetileg hangoztatott aggodalmak egy része nem a legfrissebb szimulációs modelleken alapult.

„Ha fognánk a 2026-os erőforrásokat, és a jelenlegi autókra szerelnénk őket, valószínűleg az lenne az eredmény, amit az aggódók felvetettek” – mondta.

„Az elmúlt hónapokban azonban egy sor nagyon pozitív fejlesztést gyűjtöttünk össze, így a megjegyzések régi álláspontokat tükrözneki. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motornak és a kaszninak együtt kell fejlődnie, és egyiket sem lehet a másik nélkül elképzelni.”

Két F1-es top pilóta szerint 2026-ig nem lehet megverni a Red Bullt

Tags: 2026-os szabályokF1FIAForma-1
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
32 Szavazat · 42 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    Verstappen erre NEM volt hajlandó még Brad Pitt kedvéért sem az új F1-filmben

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Stroll helye veszélyben? Bejelentette új versenyzőjét az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 film kritika: Sonny Hayes a valóságban egy verseny alatt összegyűjtené az összes büntetőpontot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.