Fotó: Aston Martin F1 Team
Szingapúrban felborulhat az F1 rangsora, mivel az FIA új technikai irányelve lép hatályba.
A sportot irányító testületet aggasztja, hogy egyes csapatok 2023-ban találtak egy kiskaput az aerodinamikai hajlékonyságot tiltó szabályokban – különösen az orr-részek, a hátsó szárnyak és a padlólemezek tekintetében. Egyesek szerint az FIA szigorítása, amely a mostani hétvégétől Szingapúrban új tesztelési eljárással jár, magyarázatot ad az Aston Martin közelmúltbeli teljesítménybeli visszaesésére. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff így látja ezt:
„Izgalmas lesz, az Aston Martinnál már most látszik, hogy visszaestek, most, hogy a szárnyuk kevésbé mozog, de a részleteket nem ismerem. Várjunk és kiderül. Nem tudom, ki fog ebből jobban profitálni, jobban mint mások, de ki tudja. Megtörténhet, hogy a Red Bull hirtelen fél másodperccel lassabb lesz. Az jó lenne, de nem hiszem, hogy ez lesz a szituáció.”
A Red Bull-os Christian Horner valóban azt állítja, hogy látott már „pár gumiborítású orrdobozt” a rivális autókon az idei szezonban, de tagadja, hogy az új irányelv őket is érintené. A Williams vezető mérnöke, Dave Robson hozzátette:
„Őszintén szólva nem tudom, mit változtat ez a rangsorban, de nem hiszem, hogy ez minket érintene. Lehet, hogy egy kicsit át kell állítanunk a padlózatunkat, de a szárnyak tekintetében jól állunk. Tehát remélhetőleg ez néhányakat lelassít majd, ami jót tenne nekünk.”
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella végül azt mondta:
„Amennyiben az FIA úgy érezte, hogy erre szükség van, az azt jelenti, hogy van mit leszorítani, és nekünk azt hiszem, ez jó hír.”
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…