A Forma-1 utolsó négy csapata plusz 20 millió dollárt költhet az elavult infrastruktúra javítására.
A 2020-as, 2021-es és 2022-es szezon eredményei alapján a négy legrosszabbul teljesítő csapat – a Williams, a Haas, a Sauber (jelenleg Alfa Romeo) és az AlphaTauri – sikerrel pályázott arra, hogy a költségvetési plafonon kívül speciális „felzárkóztatási” költségkeretet kapjon.
Az összetett költségvetési sapka kérdését különösen keményen forszírozta a Williams új főnöke, James Vowles, aki a Dorilton Capital felvásárlását követően nagy előrelépést tűzött ki célul a csapat számára.
Katarban azt mondta, hogy az infrastrukturális kiadásokra szánt 20 millió dolláros extra összeg „talán nem az a 100 (millió), amire számítottam, de jó lépés a helyes irányba”.
A megnövekedett kiadások ellenére azonban Vowles elmondta, hogy azért ellenzi annyira az Andretti-Cadillac csatlakozást a mezőnyhöz, mert a jelenlegi, gyengébb csapatok közül néhány – köztük a Williams – „nem stabil anyagilag”.
„Azt mondanám, hogy valószínűleg a rajtrács fele nem az” – mondta.
„Úgy gondolom, hogy egy tizenegyedik csapat felvétele ésszerű dolog, de csak akkor, ha a rajtrács tizedik csapata is anyagilag stabil” – tette hozzá Vowles.
„Szerencsés vagyok, hogy vannak olyan tulajdonosaim, akik tényleg hisznek abban, amit csinálunk, és befektetnek abba, amit csinálunk, de sportáganként figyelnünk kell, hogy ezekre vigyázzunk.”
30 éves a Williams elképesztő FW15C-je, a valaha volt legjobb F1-es versenyautó