Az Aston Martin tulajdonosa, Lawrence Stroll továbbra is határozottan ellenzi Andretti F1-be való belépését, annak ellenére, hogy az a sportágnak egy új motorgyártót is jelenthetne.
Kommentárja napokkal azután hangzott el, hogy beleegyezett a csapatban lévő, nem nyilvános részesedés eladásába az Arctos Partnersnek, amiért a silverstone-i székhelyű alakulatot 1 milliárd fontra értékelték.
Októberben Stroll azt mondta, hogy a sportnak tíz csapatnál kellene maradnia, és ragaszkodott ahhoz, hogy „ha nem romlott el”, így „nem kell megjavítani” a Forma-1-et.
„Határozottan hiszek abban, hogy jelenleg nagyon jól működik a tíz csapat, és úgy gondolom, hogy ennek így is kell maradnia” – mondta.
A General Motors a múlt héten jelentette be, hogy hivatalosan is bejelentkezett az FIA-nál, mint Forma-1-es erőforrás-gyártó 2028-tól. A GM elnöke, Mark Reuss azonban világossá tette, hogy cége csak Andrettivel partnerségben szállna be a sportba.
„A kiválóság iránti elkötelezettségünket nem fogjuk félvállról venni, mivel továbbra is azt tervezzük, hogy a lehető leghamarabb belépünk az F1-be, és 2028-ban az Andretti Cadillac igazi amerikai gyári csapatként fog versenyezni” – mondta.
„Ez a történelmi partnerség felgyorsítja a sportot a gyorsan növekvő amerikai piacon és világszerte is” – tette hozzá.
Ennek ellenére Stroll továbbra is meg van győződve arról, hogy az F1-nek tíz csapatnál kellene maradnia, és ha az Andretti be akar lépni az F1-be, akkor egy már létező alakulatot kellene megvásárolnia.
„Nézzék meg, mit tett az Audival” – mondta Stroll az ESPN-nek – „Az Audi be akart lépni a sportba, és megvettek egy csapatot. Ha ma be akarsz lépni az NFL-be, az NHL-be, a jégkorongba vagy bármelyik nagy sportágba, akkor az a helyes út, ha veszel egy csapatot. Aztán már csak pénz kérdése, úgyhogy én úgy gondolom, ha be akarnak lépni, akkor vegyenek egy csapatot, ahogy mások is tették.”
2026-ra az Aston Martin a Hondával fog együttműködni, amely addigra minden kapcsolatot megszakít a Red Bull-lal.
Stroll azonban határozottan állítja, hogy nem a GM tulajdonában lévő Cadillackel való F1-es belépéstől való félelem miatt ellenzi azt, hogy az Andretti tizenegyedik csapatként megjelenjen a mezőnyben.
„Nem aggódom a versenyzés szempontjából” – mondta. „Kezdjük azzal, hogy egy üres papírdarab nagyon nagy kihívás ebben a sportágban, még sokéves múlttal is.”
„De figyeljetek, sok szerencsét kívánok nekik, és ahogy említettem, ez tényleg nem az én döntésem, ez az FIA és a FOM dolga. Meglátjuk, hogy ők hogyan döntenek.”